שעון החול אוזל: יורוקום והבנקים במירוץ למציאת משקיע

רגע לפני ההכרזה על פירוק, המגעים עם סיידוף תקועים: מוכן לשלם 250 מיליון ש', בעוד הבנקים דורשים 400 מיליון ש' עבור מניות אינטרנט זהב

נתי סיידוף  / צילום: אבי שאולי
נתי סיידוף / צילום: אבי שאולי

קבוצת יורוקום והבנקים נמצאים במירוץ למצוא משקיע לחברה או לפחות לחלק מנכסיה עד לסוף השבוע הקרוב. ביום חמישי יצטרכו הצדדים לעדכן את השופט איתן אורנשטיין בדבר התקדמות המגעים, וזאת לקראת דיון שייערך בבית המשפט לאחר חג הפסח.

אם יתברר שאין התקדמות לקראת הסדר, עשוי אורנשטיין להיענות לבקשת הפירוק של החברה האחות יורוקום נדל"ן, מה שיביא לכך שקונסורציום הנושים של חברת הנדל"ן יקבל לידיו את מניות חברת חלל - נכס מרכזי של קבוצת יורוקום.

נכון לעתה המגעים עם המשקיע הפוטנציאלי המרכזי נתי סיידוף תקועים, לאור פערים גבוהים בין הצדדים. סיידוף, שרק לפני חודש הסכים לרכוש את כל קבוצת יורוקום לפי שווי של כמיליארד שקל, מוכן לרכוש כעת רק את ההחזקה באינטרנט זהב, המחזיקה בשרשור בשליטה בבזק. סיידוף מוכן לשלם בתמורה למניות כ-250 מיליון שקל. לעומת זאת, לפי הערכות הבנקים דורשים בעבור המניות השוות כיום בשוק ב-220 מיליון שקל סכום של כ-400 מיליון שקל. לאור הפערים הגבוהים, נראה כי הסיכוי לעסקה נמוך למדי. יחד עם זאת, לאור לוחות הזמנים הלחוצים, והחשש להגיע בידיים ריקות אל השופט אורנשטיין, מה שיוביל לתהליך של פירוק, ייתכן ותתגבש עסקה ברגע האחרון. בינתיים מעדיפים יורוקום והבנקים למקד אנרגיות במציאת משקיע שיסכים יותר.

בקבוצה מנסים לעניין גורמים שונים ברכישת יורוקום או חלק מנכסיה, אלא שמתברר כי מדובר במשימה לא פשוטה. בשוק ההון מציינים כי מי שירכוש את יורוקום או את אחד מנכסיה המרכזיים - אינטרנט זהב וחלל, ייאלץ בהמשך לבצע השקעות נוספות שעשויות להגיע לכמה מאות מיליוני שקלים נוספים.

מי שעדיין קיים סיכוי שישוב לשולחן המו"מ הוא אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה בקבוצת דסק"ש. בשבוע האחרון נעשו גישושים לא פורמליים בין נציגי הצדדים. לפי הערכות, לאחר שהחברות אנלייט ואינטרנט זהב יפרסמו את דוחותיהן הכספיים השבוע, יחליטו בדסק"ש אם כדאי להם לשוב ולנסות להיכנס להשקעה.