אופוזיציה להצעה למכירת הוניגמן; העובדים "מתנגדים נחרצות"

עובדי הוניגמן יוצאים נגד הצעת הנאמנים למכירת החברה לרשת אופנת אבני שוהם, המחזיקה במותג קיווי בתמונה לכ-8 מיליון שקל

הוניגמן / צילום: תמר מצפי
הוניגמן / צילום: תמר מצפי

ערב הדיון הגורלי על עתיד רשת האופנה הקורסת הוניגמן, יוצאים עובדי הרשת נגד הצעת הנאמנים למכירת החברה לרשת אופנת אבני שוהם, המחזיקה במותג קיווי בתמונה לכ-8 מיליון שקל. "העובדים מתנגדים נחרצות לאישור בקשת המכר", טוענים באי כוחם של עובדי רשת הוניגמן, עו"ד אופיר רונן ועו"ד גלילה הורנשטיין, בתגובה שהגישו הערב (א') לבית המשפט המחוזי בתל אביב.

העובדים תוקפים את הצעת המכר בכמה היבטים, וטוענים כי היא פוגעת בזכויותיהם, ובעתיד פעילות המותג הנרכש, וטוענים כי התמונה העולה מפגישתם עם המציע - בצלאל בן שלום (בעל השליטה באבני שוהם) - היא "תמונה עגומה". בסיום הפגישה, ביקשו העובדים להאריך את ההחלטה עד ה-15 באפריל, על מנת להגיע להסכמות עם העובדים. לטענתם, אישור מכר הסניפים למציע "תסתום את הגולל על המשך פעילות החברה במסגרת הקפאת ההליכים והיכולת למכור את יתרת הפעילות וסניפי החברה בסניפי TNT ונשים", בשל העובדה כי חלק מהסניפים הנמכרים הנם סניפי דגל הממוקמים במיקומים נבחרים. לטענתם, יש להמשיך ולבחון את האפשרות לשמור על המותגים ותתי הרשתות.

הם מציינים כי בעקבות פגישת עם המציע הם התוודעו לכך שהוא מתמחה ביצור ושיווק אפנת בגדי ילדים בלבד, וכי אין בכוונתו לפתוח חנויות בקולקציות אחרות למעט ילדים. עוד הם מציינים כי רוב פעילות המותג קיווי מתנהלת בשיטת זכיינות. העובדים טוענים כי המציע לא ידע להשיב כמה עובדים הוא עומד לקלוט על פי ההתחייבות שנתנה על ידו.

בנוסף, לשאלתם מדוע נרכשו סנפים כפולים כך שבאותו מרכז קניות בו מפעיל המציע חנות קיווי, יהיו למציע 3 סניפים, השיב בן שלום כי הנושא ילמד לאחר אישור המכר. שאלה נוספת שהופנתה אל המציע, עסקה בשאלה מדוע הסניפים הנרכשים הם כאלה בהם לא מתקיימת פעילות של מכירת בגדי ילדים (אלא של רשת TNT למשל), נענתה כי "הבחירה של הסניפים ברובה נעשתה לפי הרווחיות של הסניף".

לטענת העובדים התחייבות אבני שוהם להעסיק כ-70% מהעובדים אינה מבטיחה דבר, וכי המשמעות המעשית של הצהרת המשקיע היא העסקתם של כ-245 עובדים המהווים 70% מ-350 עובדי הסניפים הנרכשים. וזאת בהשוואה ללמעלה מ-1,000 עובדים המועסקים בחברה כולה. כמו כן מציינים העובדים, כי ההצעה אינה כוללת התייחסות של המציע לזכויות וותק של העובדים כמו חופשה, הבראה, ימי מחלה וכד'.

רשת הוניגמן קרסה בקול גדול לפני שבועות מעטים, בהמשך לקריסות נוספות שקרו בשוק האפנה המקומי, בהן של רשתות מיש מיש, סליו ויפו תל אביב. הנאמנים של הוניגמן, עו"ד קרן רייכבך סגל, עו"ד פיני יניב ורו"ח בועז גזית, ממליצים לביהמ"ש לקבל את הצעת הרכישה של בן שלום. מחר צפוי ביהמ"ש המחוזי בת"א לדון בבקשה.