מהדורת החדשות של ערוץ 20 פתחה עם רייטינג של 3.2%

מדובר בנתון גבוה יחסית למקובל בערוץ ■ המהדורה אף עקפה את מהדורת החדשות המקבילה ששודרה בתאגיד השידור "כאן", שהסתפקה ב-2.8%

חדשות ערוץ 20/. צילום:  נדב כהן יונתן.
חדשות ערוץ 20/. צילום: נדב כהן יונתן.

מהדורת החדשות הראשונה של ערוץ 20, שעלתה אמש (א') לאוויר, רשמה נתון רייטינג של 3.2% בקרב בתי-האב במגזר היהודי. מדובר בנתון גבוה יחסית לרייטינג שנרשם בדרך-כלל בערוץ 20, ואתמול הוא אף הספיק כדי לעקוף את המהדורה ששודרה במקביל בתאגיד השידור הישראלי "כאן", שהסתפקה ב-2.8%.

עם זאת, מדובר כאמור במהדורה ראשונה, שמטבע הדברים עוררה התעניינות רבה, והמבחן של ערוץ 20 יהיה ביכולת לשמור ואף להגדיל את נתוני הצפייה הללו. לשם המחשה - מהדורת החדשות הראשונה של "כאן", ששודרה במאי 2017 ועוררה אף היא סקרנות עניין רב, רשמה רייטינג של 6.8%.

בהמשך הערב העלה ערוץ 20 תוכנית חדשה בשם "כולם ב-20", שזכתה לרייטינג של 2%, ואחריה שודרו "הפטריוטים" עם 1.8% ו"חדשות היום הזה" בהגשת אמיר איבגי עם 2.1%.

למרות הנתונים הגבוהים יחסית, בערוץ 20 פרסמו הודעה לתקשורת שיוצאת נגד האופן שבו נמדד הרייטינג: "שיטת מדידת הרייטינג המיושנת אינה משקפת את נתוני האמת, הן בשל ייצוג חסר של בתי-אב מקהלים שונים והן בשל היעדר יכולת למדידת מסכים נוספים. ניתן לראות זאת מניתוח השיח ברשתות החברתיות ואחוזי הצפייה הגבוהים באתר, באפליקציה ובעמוד הפייסבוק של הערוץ - נתונים שכאמור אינם נמדדים כאחוזי צפייה בפועל. ולכן, על אף שהמהדורה הראשונה הניבה נתונים מכובדים להשקתה, המדידה לא מייצגת אותנו. בתום תקופה ארוכה של ציפייה והיערכות, השקנו אמש בהצלחה מהדורת חדשות. אנו גאים בצוות על עבודתם הקשה ומודים לצופינו על התמיכה הרבה".

בשאר הערוצים מהדורת החדשות הנצפית ביותר הייתה המהדורה של חברת "החדשות" ששודרה בקשת, שזכתה ל-11.7%, אחריה מהדורת חדשות 10 עם 8.4%, ובמקום השלישי המהדורה של חברת "החדשות" ששודרה במקביל ברשת עם 7.6%.

התוכנית הנצפית ביותר אמש הייתה "מה זה השטויות האלה?!", עם עדי אשכנזי שהגיעה לנתון שיא עונתי של 15.1% בקשת. "גוט טאלנט מופע הילדים" הגיע ל-11.9% ברשת, ו"חוזרים לחיים" בערוץ 10 רשמה 7.6%.