המותג דיזל תובע 12 ישראלים: מכרו זיופים ברשתות החברתיות

חברת האופנה הגישה 12 תביעות בסכום מצטבר של 3 מיליון שקל כנגד ישראלים בטענה כי מכרו זיופי חולצות ופריטים אייקוניים של דיזל בפייסבוק ובאינסטגרם ■ במקביל תפעל דיזל מול פייסבוק להסרת העמודים המקוונים המאפשרים לחשודים למכור את מרכולתם המזויפת

מלחמת המותגים בזייפנים תופסת תאוצה: חברת האופנה העולמית דיזלביחד עם פולימוד, זכיינית המותג בישראל, הגישו 12 תביעות בסכום מצטבר של 3 מיליון שקל כנגד ישראלים בטענה כי מכרו זיופי חולצות ופריטים אייקוניים של דיזל בפייסבוק ובאינסטגרם. במקביל, תפעל דיזל מול פייסבוק להסרת העמודים המקוונים המאפשרים לחשודים למכור את מרכולתם המזויפת ברשת.

המעניין בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד ישראל שדה, הוא ניצול הזירה המקוונת למכירת המוצרים המזויפים; וכן הנזק הנטען, שהוא גדול משמעותית ממכירת הזיופים בנקודות מכירה "מסורתיות" דוגמת דוכני בשוק או חנויות צדדיות. יצוין כי אכן הרשת משופעת בפרסומים מעין אלה בין היתר של מותגי תיקים (דוגמת לואי ויטון).

לפי התביעות, הזייפנים הציעו למכירה ג'ינסים וחולצות מזויפות עם לוגו דיזל. טענת החברה היא כי מאות אלפי פריטים מזויפים של המותגים הפופולריים נמכרים ברשתות החברתיות מדי יום (בעיקר בפייסבוק ובאינסטגרם). עוד מציינים בחברה כי ברוב המקרים מדובר בעמודים שונים הנושאים שמות שונים של משתמשים (בזהויות בדויות), באופן שמקשה את איתורם.

במסגרת בדיקת התובעים הם הגיעו לבתי הזייפנים וביצעו רכישות בעצמם.

הזירה החדשה מאתגרת במיוחד לאור התפוצה הרחבה וחוצה הגבולות. בשורה התחתונה מייחסות החברות לקניון הווירטואלי האינסופי של המרחב המקוון כזה המהווה נזק עצום למוניטין סימן המסחר של המותג כאשר נמכרים בו זיופים.

עוד מציינים בדיזל כי דפוס הפעולה של זייפנים מתחיל ברכישת מלאי גדול של חולצות טי חלקות זולות. חולצות אלה מועברות לרוב לשטחי הרשות הפלסטינית לצורך הדפס הזיוף, ולאחר מכן הן שבות למכירה בישראל.

לפי אחד מכתבי התביעה, מחזור המכירות העולמי של דיזל נאמד ב-2 מיליארד דולר בשנה. בישראל, המשווקת הבלעדית פולימוד מחזיקה ב-5 חנויות קונספט למותג, לצד הפצת המוצרים לחנויות קמעונאיות ברחבי הארץ. עוד צוין בתביעה כי החברה הגישה בישראל מאות תביעות בטענה להפרת סימני המסחר של המותג.

עוד מדגישים כי "תופעת הזיופים המסחריים הפכה למגיפה עולמית. מיליוני פריטים נמכרים בחנויות קטנות וברחבי הרשת ומציעים פריטים המתיימרים להיות דומים ועם זאת כל-כך שונים. סימנים מסחריים ולוגואים רשמיים של מותגים מודפסים על גבי חולצות, סווטשרטים, כובעים ועוד, והם נמכרים כמוצר מקורי פעמים רבות במחירים זהים למותג האמיתי". בכתב התביעה מצוין כי דיזל נמצאת תחת "מתקפה חסרת תקדים" לאור המכירה המקוונת. 

עו"ד שדה מסר כי "דיזל תפעל ותשקיע משאבים גדולים על-מנת להילחם בכל הזייפנים - קטן כגדול. בנוסף, דיזל תפעל מול רשויות המס ורשויות החוק, על-מנת שאלה יפעלו כנגד אותם מפירים אשר מבצעים מכירות במאות אלפי שקלים בלתי מדווחים וללא תשלומי מסים בחודש".

דיזל לא לבד: בתחילת השבוע הגישה ענקית הספורט והאופנה אנדר ארמור תביעה כנגד 24 זייפנים ישראלים, שלטענתה מפיצים מוצרים מזויפים נושאי סימני המסחר שלה. לטענת התביעה, שהגישו עורכי הדין רועי קורניק ועמרי בן-נתן ממשרד גילת ברקת מקבוצת ריינהולד-כהן, המוצרים המזויפים שאותרו נמכרו בשווקים, בבתי הנתבעים וגם ברשתות החברתיות.

ולא רק מותגים בינלאומיים "זוכים" לזיופים: לאחרונה פרסמה קבוצת קסטרו על תפיסה של כ-1,600 ג'ינסים מזויפים של המותג בנמל אשדוד.