סינגפור איירליינס תפעיל ראשונה את מטוס הדרימליינר החדש

הדגם החדש של בואינג נמספר לחברת התעופה הסינגפורית, הנחשבת לטובה בעולם • בדגם החדש יש 40 מקומות ישיבה יותר מהדגם הקודם, והוא מיועד לטיסות ארוכות-טווח של 12 אלף ק"מ

לא במקרה היא נחשבת לחברת התעופה הטובה בעולם: מטוס הבואינג 787-10 דרימליינר הראשון נמסר לחברת התעופה סינגפור איירליינס. החברה עדיין לא מפעילה טיסות ישירות לישראל, ולנו נותר לקוות שמהלך כזה יבשיל ואף יקבל דחיפה לאור האפשרות שנפתחה להפעיל טיסות בקווים מישראל ואליה מעל שמי ערב הסעודית.

המטוס החדש צפוי להגדיר תקן עולמי חדש לחיסכון וליעילות בדלק. בדומה לשאר המטוסים בסדרת הדרימליינר (שסינגפור איירליינס כעת היא חברת התעופה היחידה שמחזיקה ב-3 דגמים שלו), דגם הבואינג 787-10 מעוצב ומיוצר מחומרי גלם בעלי משקל מינימלי, מה שמאפשר חיסכון בדלק וגם מורגש על-ידי הנוסעים במהלך הטיסה באמצעות אוויר לח ורענן יותר ביחס למטוסים אחרים.

מדובר במטוס רחב-גוף עם קיבולת של 330 מושבים בתצורה סטנדרטית של שתי מחלקות (כ-40 נוסעים נוספים לעומת דגם הדרימליינר הקודם), בהיותו ארוך יותר. המשמעות עבור חברת התעופה היא הוזלה משמעותית בעלות התפעול לכל מושב. המטוס מיועד לטיסות ישירות, למרחק של כ-12 אלף ק"מ.

סינגפור איירליינס צפויה להרחיב את צי המטוסים שלה עם 68 מטוסים רחבי-גוף נוספים של בואינג, הכוללים 48 מטוסי 787-10 ו-20 מטוסי 777-9. המטוס החדש יפעל בקווים מסינגפור לאוסקה ביפן ולפרת' באוסטרליה. עד לכניסתו של הדרימליינר החדש לשירות, יופעל ה-787-10 החדש של סינגפור איירליינס בקו לבנגקוק וקואלה לומפור למטרות אימון צוות המטוס.

שורה של חברות תעופה משלבות את דגמי הדימליינר גם בקווים מישראל. האחרונה שבהן היא אייר אינדיה, לצד יונייטד, אייר אירופה ואל-על, שמתוך 16 מטוסים קיבלה כבר 4 מטוסי דרימליינר המשמשים את החברה בעיקר בטיסות לארה"ב.