משרד רה"מ: הושלמו 78% מסעיפי החלטות הממשלה מאז 2015

משרד ראש הממשלה מפרסם היום את דוחות המעקב אחר ביצוע החלטות הממשלה ותוכניות העבודה של משרדי הממשלה • מהנתונים עולה כי מדובר בשיפור של 10% בנתוני הביצוע לעומת הבדיקה הקודמת לפני שנה

רה"מ נתניהו  / צילום: Denis Balibouse, רויטרס
רה"מ נתניהו / צילום: Denis Balibouse, רויטרס

הושלם ביצועם של 78% מהסעיפים בהחלטות הממשלה שהתקבלו מאז כניסת ממשלת נתניהו הנוכחית לתפקידה, בשנת 2015, כך עולה מנתונים שמפרסם היום משרד ראש הממשלה. מדובר בשיפור של כ-10% בנתוני הביצוע לעומת הבדיקה הקודמת לפני שנה - אז עמד שיעור הביצוע על 70%.

ממשלת ישראל מפרסמת היום (ד') לקראת חג הפסח את דוחות המעקב אחר ביצוע החלטות הממשלה ותוכניות העבודה של משרדי הממשלה. הדוח הראשון, של בחינת ביצוע החלטות הממשלה, עוקב אחר הביצוע של כלל החלטות הממשלה הביצועיות שהתקבלו בממשלה הנוכחית, אשר תאריך היעד של ביצוען נקבע עד סוף שנת 2017. מדובר ב-309 החלטות ממשלה, המורכבות מ-2,344 סעיפים ביצועיים. עבור כל אחד מהסעיפים בדוח מוצג סטטוס ביצוע עדכני, בהתאם לדיווחים של משרדי הממשלה ויחידות הסמך.

הדוח השני, של בחינת ביצוע תוכניות העבודה, עוקב אחר הביצוע של כלל המדדים שנקבעו בתוכניות העבודה של משרדי הממשלה ויחידות הסמך לשנת 2017. מדובר ב-2,650 מדדים. עבור כל מדד מופיע סטטוס בהתאם לביצוע בפועל לעומת התכנון הרצוי. מנתוני המעקב עולה כי שיעור הביצוע של הממשלה עומד על 77% מתוך כלל המדדים, לעומת 72% בשנה שעברה. בחינה השוואתית של שיעורי הביצוע מראה כי משרדי המטה (אוצר, משפטים וראש הממשלה) בולטים לרעה בנתוני הביצוע שלהם, למרות שמדובר במשרדים הנחשבים לבעלי כוח-אדם איכותי.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו אמר לרגל פרסום הדוחות כי "מטרתנו היא לפעול לטובת כלל אזרחי המדינה, ואכן החתירה למצוינות תפקודית מניבה פירות חשובים; היא ממצבת אותנו בחוג המדינות המתקדמות ב-OECD. הישגינו הבולטים בתחומי העשייה השונים מדברים בעד עצמם". 

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, אמר כי "שירות המדינה כולו הפנים את העובדה כי אישור החלטת ממשלה או אישור תוכנית עבודה הם אמנם שלב מרכזי והכרח, אך המבחן העיקרי הינו בביצוע ההחלטות ויישום התוכניות. בשלוש השנים שחלפו מאז תחילת הדיווח על ביצוע החלטות ממשלה כבר ניתן לראות שיפור בשיעורי הביצוע משנה לשנה".