רשות החשמל לחח"י: פרסמו נתוני רשת החשמל וזמן הטיפול

זאת בהמשך לשימוע לציבור בהתפרסם בקיץ שעבר • עוד הוחלט כי גורמים המעוניינים בקבלת נתונים ספציפיים אודות העומס הפרטני הקיים בקווים או בתחנות משנה ספציפיות ברשת יוכלו לקבל נתונים אלה

אסף אילת / צילום: רוני פרל
אסף אילת / צילום: רוני פרל

רשות החשמל הנחתה היום (ד') את חברת החשמל לפרסם את נתוני רשת החשמל והיכולת הזמינה למקום ברשת, זאת בהמשך לשימוע לציבור בהתפרסם בקיץ שעבר. בנוסף, חברת החשמל תפרסם את משכי זמן הטיפול בבקשות צרכנים לעבודות שונות.

עוד הוחלט כי גורמים המעוניינים בקבלת נתונים ספציפיים אודות העומס הפרטני הקיים בקווים או בתחנות משנה ספציפיות ברשת יוכלו לקבל נתונים אלה, בהתאם לנוהל שהוסדר באמצעות רשות הסייבר ומשרד האנרגיה.

כידוע, רשת ההולכה של חברת החשמל בעיקר בדרום הארץ "סתומה" מבחינת היכולת שלה לחבר תחנות כוח חדשות. מהלך זה של רשות החשמל אמנם לא יפתור את בעיית זמינות הרשת, אך יכול לסייע ליזמים מבחינת זמינות המידע בבואם לתכנן את הייצור העתידי.

עד היום המידע לגבי זמינות הרשת היה שמור באופן בלעדי אצל חברת החשמל. היזמים בענף ייצור החשמל היו צריכים לעבור דרך תהליך בירוקרטי מסורבל הכולל פנייה לחברת החשמל והמתנה של שבועות ולעיתים חודשים על מנת לקבל המידע המבוקש.

יצוין כי נתוני העומסים על הרשת לא יפורסמו לציבור מסיבות ביטחוניות, אך ניתן יהיה להשיג מידע זה על ידי הפנייה לרשות החשמל.

לדברי ד"ר אסף אילת, יו"ר הרשות, "החלטה זו היא חלק משורת החלטות שהתקבלו בשנה האחרונה בנוגע להנגשת נתוני משק החשמל לציבור על מנת לקדם תחרות וודאות במשק. הרשות תמשיך לפעול תחת העיקרון לפיו נתוני משק החשמל שייכים לכלל המשק."