המאיץ מאס צ'לנג' ישראל פותח מחזור חדש

מחזור 2018 כולל 55 סטארט-אפים בעלי השפעה חברתית • המיזמים הזוכים יקבלו מימון של כמה מאות אלפי שקלים

הייטק/ צילום: Shuttherstock
הייטק/ צילום: Shuttherstock

המאיץ מאס צ'לנג' ישראל הודיע על פתיחת מחזור 2018, הכולל 55 חברות סטארט-אפ שהנן בעלות גם השפעה חברתית (אימפקט). פעילות המאיץ מתקיימת בישראל אך כמו בשנים הקודמות, גם הפעם מושך המיזם סטארט-אפים ממדינות רבות. כך, 33% מהחברות שיגיעו לפעול כאן דרך המיזם אינם ישראליות. בין אלה נמצאות חברות אמריקאיות וכן חברות מהודו, פולין וקניה. 55 החברות שישתתפו בפעילות נבחרו מתוך 520 שהגישו מועמדות, מהן 160 מחוץ לישראל.

בין הסטארט-אפים המשתתפים במחזור הנוכחי: 2Gether - אפליקציה לשיתוף מוזיקה והעלאת זכרונות משותפת בקרב בני הגיל השלישי; Activice - מוצר לביש לנשים לטיפול בלחץ נפשי ודליפת שתן הנובעת. Air Doctor - אפליקציה להכוונת מטיילים לשירות רפואי בחו"ל. Breast Friend - לשיפור בדיקה עצמית למניעת סרטן השד. Crowdacure - גיוס המונים למימון מחקר רפואי שעדיין איננו מסחרי.

זוהי שנת הפעילות השלישי של המאיץ. השנה מונו יונית גולוב סרקין למנכ"לית המאיץ וישראל גנות לדירקטור פעיל. תקופת הפעילות תארוך 4 חודשים עד אוגוסט והמיזמים הזוכים יקבלו מימון של כמה מאות אלפי שקלים וישתתפו ברואד שואו למשקיעים מארה"ב. כמו כן, כחלק משותפות עם ארגון Deshpande Foundation ו-Nasscom בהודו, יוענקו מלגות של 5,000 דולר לכל עשרה המיזמים ההודים שישתתפו במאיץ.

מאס צ'לנג' העולמית היא מאגד של מאיצים בכל העולם (במקום מבוסטון, מאסצ'וסטס, ומכאן שמו), אשר תרם להקמת כ-1,500 מיזמים עד היום. המיזמים גייסו במשותף כ-3 מיליארד דולר.