ירידות בסיום המסחר בוול סטריט; טסלה צללה בכ-8%

מודיס הורידה את דירוג האשראי של טסלה • אמזון איבדה כ-5% לאחר שטראמפ התבטא נגד תכנוני המס של החברה • בגזרת המאקרו יתפרסם התוצר הלאומי האמריקאי

רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

המסחר בניו יורק הסתיים היום (ד') בירידות, זאת לאחר שהמסחר הקודם הסתיים בירידות שערים שבאו לידי ביטוי באופן בולט בעיקר במניות הטכנולוגיה. באסיה נרשמו ירידות ובורסות אירופה מתנהלות גם הן במסחר שלילי.

 

בחזית המאקרו פורסמו נתוני הצמיחה של הכלכלה האמריקאית. הכלכלה האמריקאית, הגדולה בעולם, צמחה ברבעון הראשון של השנה בקצב שנתי של 2.9%, נתון טוב מהתחזיות המוקדמות שצפו קצב צמיחה שנתי של 2.7%.

מניית אמזון  צנחה הערב בעקבות דיווח באתר הפוליטי המוערך Axios , ולפיו דונלד טראמפ מתכוון לנקוט צעדים נגדה. לפי הפרסום, טראמפ "אובססיבי" לגבי ענקית המסחר המקוון, מאשים אותה בפגיעה אנושה בקניונים ובעסקים קטנים, ומתכנן להתחקות אחר תשלומי המס שלה.

טסלה  איבדה אף היא גובה לאחר שמודיס הוריד את דירוג החוב של החברה בשל עיכובים בייצור מודל ה-3 של החברה.

בית הדין הפדרלי לעררים קיבל אתמול (ג') את הערעור שהגישה אורקל  ב-2016 נגד גוגל . ב-2010 תאגיד אורקל רכש את Sun - החברה שפיתחה את שפת הג'אווה. לאחר הרכישה הגישה אורקל תביעה נגד גוגל בטענה טענה כי גוגל היא את זכויות היוצרים שלה והשתמשה ב-37 API שונים שבבעלותה מעבר לשימוש הסביר. בית המשפט פסק אתמול כי השימוש של גוגל בקיצורי ג'אווה לפיתוח מערכת אנדרואיד מהווה הפרה של זכויות היוצרים של אורקל. הסכום שתובעת אורקל מגוגל עומד כעת על 8.8 מיליארד דולר, אך עשוי לעלות.

לסכסוך בין שתי החברות עשויות להיות השלכות מרחיקות לכת עבור כלל תעשיית התוכנה. הדיון מתקיים כבר שנים בין מפתחי שפות התכנות ומפתחי התוכנה, אשר טוענים כי השימוש שהם עושים בשפות אלה הוא הוגן, ולכן יש להחריגו מחוק זכויות היוצרים. עד כה נהוג היה לקבל את טענתם.
(לסיפור המלא)

אחרי שבוע של ירידות חדות, מניית פייסבוק  ריכזה עניין בעקבות הודעתם על שינוי ושדרוג הגדרות האבטחה שלה. החברה הודיעה היום כי היא תדחה את השקת הרמקולים החכמים שלה, כל זאת על רקע פרשת האבטחה החמורה על פיה קיימברדיג' אנליטיקה השתמשה בנתונים אישיים של משתמשי הרשת החברתית. בשבוע האחרון חוותה המנייה ירידות קשות.
(לסיפור המלא)

אפל  ריכזה עניין לאחר שהשיקה אתמול אייפד חדש המיועד לתלמידי בית הספר, ויתמוך בעפרון של החברה. עם זאת, ההשקה החגיגית לא עזרה למניות החברה לצלול ביום המסחר הקודם.
(לסיפור המלא)

חברת השבבים קוואלקום  האמריקאית תקנה על ידי חברת השבבים ההולנדית NXP Semiconductors. המיזוג עם NXP יאפשר לקוואלקום להוריד את החשיפה לתחום הסלולר לכ-50% לעומת חשיפה של 90% כיום. כמו כן, קוואלקום מחזיקה בקופת מזומנים נטו של כ-30 מיליארד דולר, כולה מחוץ לארה"ב, כאשר NXPI היא חברה אירופית - דבר שמקל על השימוש במזומנים ללא חבות מס.
(לסיפור המלא)