פשרה בייצוגית נגד קנווד: התובע יקבל 75,000 שקל

התובע - עו"ד בעצמו, הצביע על הטעיה בנוגע להספק החשמלי של המיקסרים בסדרה • במסגרת הפשרה סוכם על הטבות לכל מחזיקי המיקסר בתקופה הרלוונטית בשווי של 3.5 מיליון שקל

פשרה בייצוגית: ברימאג (יבואנית מוצרי KENWOOD) תעניק הטבות בשווי של 3.5 מיליון שקל ותתקן את פרסומיה באשר להספק של מיקסר אותו היא משווקת, במקום הספק של 1000 ואט כפי שמוצג כיום להספק של המיקסר בפועל והעומד על מחצית מהעוצמה הזאת, כלומר 500 ואט - זאת במסגרת בקשה להכרה בתביעה כייצוגית שהוגשה בשנת 2015 נגד ברימאג ונגד חנות המשווקת את מוצריה.

הסיפור החל בתובע, עו"ד שביקש לרכוש לעצמו מיקסר. לאחר בחינת צרכיו הגיע למסקנה שבכדי לעבוד באופן שהוא יותר מחובבני עם בצקים כדאי לרכוש מיקסר עם הספק של 1000 ואט לפחות. מצויד בהמלצה הזאת - רכש את המיקסר של ברימאג, מיקסר צבעוני ומעוצב שגם זכה לחשיפה במסגרת תוכן שיווקי בתכניות בישול בטלוויזיה. אחרי הרכישה נכנס התובע לאתר KENWOOD העולמית בכדי לחפש חלפים - שם גילה שהספק המיקסר שברשותו הוא 500 ואט ולמעשה כי זהו ההספק של כל המיקסרים בסדרה - כולם לטענת התביעה הוצגו עם הספק של 1000 וואט.

המשיבות, גם במסגרת הסדר הפשרה לא מודות בטענות המיוחסות להן כשהן סבורות שאין כל הטעיה בהצגת נתון של 1000 וואט עם הכיתוב Max locked motor היות והנתון הנוגע להספק של 500 וואט מופיע על גבי אריזות המיקסר ועל גבי המיקסר עצמו. עם זאת הושג הסדר הפשרה הקובע כי ברימאג תעדכן את פרסומיה בנוגע להספק של המיקסר - כך שהם יכללו באופן בולט את הנתון של הספק המנוע שעומד על 500 וואט. בנוסף צרכנים שרכשו את המוצר יקבלו עוד שנה אחריות על מנוע המיקסר במהלכה יהיו זכאים לתיקונים ולחלקי חילוף של המוצר. הערכות ברימאג הן כי שווי ההטבה עומד על 3.5 מיליון שקל. חברי הקבוצה הזכאים להטבה (המחזיקים במוצר האמור) רשאים לבחור בהטבה אחרת: אפשרות לקבל 20% הנחה ברכישת מותר שנמכר באתר האינטרנט של ברימאג. עוד קובע ההסכם כי התובע יקבל גמול של 75,000 שקל ושכר הטרחה לבא כוחו, עורך הדין חיים מן יעמוד על 500 אלף שקל. אופציה נוספת תאפשר את הארכת האחריות הכוללת למכשיר (למי שהמיקסר שלו עדיין באחריות של החברה).