הסכם בין רמ"י לקק"ל יאפשר את קידום מחיר למשתכן בנתניה

בשורה טובה לקראת החג למאות זכאי מחיר למשתכן שזכו בזכות לרכוש דירה מוזלת בנתניה: רשות מקרקעי ישראל הודיעה היום כי אושרר סופית ההסכם בינה ובין הימנותא (חברה בת של קק"ל), ונסללה הדרך לבנייה במכרזי מחיר למשתכן בעיר

פרוייקט מחיר למשתכן / צילום: איל יצהר
פרוייקט מחיר למשתכן / צילום: איל יצהר

"מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון, ומנכ"ל הימנותא, אלכס חפץ, אשררו סופית את ההסכם שגובש ואושר באחרונה ועל בסיסו שווקו מכרזי מחיר למשתכן, גם בנתניה", כך נמסר מרמ"י, "על פי ההסכם שאושרר תעביר הימנותא קרקעות שבבעלותה אל רשות מקרקעי ישראל שתאפשר בניית כ-2,400 יחידות דיור. ההסכם נחתם נוכח נחיצותם של מקרקעי הימנותא לשיווק על ידי רמ"י במסגרת תוכנית "מחיר למשתכן" בהתאם למדיניות הממשלה ולשם פתרון משבר הדיור. כעת משהוסרו העיכובים יוכלו הקבלנים אשר זכו במכרזים להתחיל בבנייה וביישום התוכנית".

נזכיר כי לפני כחודשיים נחשף ב"גלובס" כי מספר פרויקטים במסגרת מחיר למשתכן בעיר נתניה אינם יכולים להתקדם ונמצאים בסכנת ביטול, וזאת על אף שקבלנים ויזמים זכו במגרשים ומאות זכאים אף זכו בהגרלות שהתקיימו באותם הפרויקטים על ידי המדינה. הסיבה הייתה אי יישום הסכם בין הימנותא לרמ"י בשל אי הסכמה בין שני הגופים על מתווה החתימה של הסכם חילופי קרקע. אי החתימה על ההסכם וסכנת הביטול של הפרויקטים התגלתה לזוכים במקרה כאשר ניסו לברר פרטים על התקדמות הפרויקטים השונים בעירייה.

אחד מהזוכים בפרויקט, עו"ד עמית מלדסי, אף שלח למשרדי האוצר והבינוי והשיכון כמו גם לרשות מקרקעי ישראל ולקק"ל מכתב התרעה לפני נקיטת הליכים משפטיים בו הוא גולל את כל הסיפור. בשיחה עם מלדסי סיפר האחרון ל"גלובס" כי: "ביום שזכינו בפרויקט חגגנו. אבל פשוט רימו אותנו, אין לי מילה אחרת. רצינו לברר פרטים על הפרויקט, ובוועדה המקומית אמרו לנו שהפרויקט בהקפאה. הפנו אותנו לרמ"י, והם הפנו אותנו לקק"ל, וככה הלאה. אין לנו תשובות. יש לנו התחייבות שלטונית מהמדינה ואני מצפה שיעמדו בה". בהמשך, כאשר לא נרשמה התקדמות בחתימת ההסכם בין הימנותא לבין רמ"י, התאגדו הזוכים במחיר למשתכן בפרויקטים השונים ואף הכינו את הקרקע להגשת עתירה לבג"ץ בנושא.