יורוקום והבנקים מודים: לא ניתן להתקדם במגעים עם סיידוף

נציגי סיידוף נערכים למאבק משפטי על 50 מיליון שקל שהפקידו: דורשים מיורוקום לקבל מסמכים הקשורים לשינוי בדירקטוריון בזק ובמדיניות הדיבידנד

נתי סיידוף / צילום: אבי שאולי
נתי סיידוף / צילום: אבי שאולי

יורוקום והבנקים הנושים מודים היום (ה') במסמך לבית המשפט כי המגעים לגיבוש הסדר חדש של סיידוף תקועים. "ההצעה הנוגעת לאינטרנט זהב הייתה נמוכה משמעותית מהשווי שהוצע בהצעה המקורית, ונראה בשלב זה כי לא ניתן להתקדם על בסיס הצעתו החדשה של המשקיע ולו גם במתווה המצומצם.

לאור האמור וככל שלא יחול שינוי במצב, יתבקש ביהמ"ש לחדש את הדיון מהנקודה בה הוקפא ולאפשר לצדדים לטעון לגופו של עניין", נכתב היום במסמך שהוגש לבית המשפט ע"י עו"ד צורי לביא המייצג את יורוקום וע"י שלושת המשקיפים שמונו ע"י הבנקים בחברה: עו"ד פיני רובין, עו"ד אמנון לורך ועו"ד אורי גאון. השופט איתן אורנשטיין קבע שדיון בתיק של יורוקום אמנם יתקיים רק לאחר חג הפסח, אך ביקש מהצדדים לעדכן אותו בדבר התקדמות המגעים עד לחג.

נזכיר כי סיידוף הגיש לבנקים הצעה חדשה לפיה הוא מוכן לרכוש את מניות אינטרנט זהב בלבד ולפי שווי השוק שלהן העומד על כ-250 מיליון שקל. מאז שיפר סיידוף את הצעתו ל-300 מיליון שקל עם אפסייד אפשרי נוסף בהמשך, אולם גם זו הצעה נמוכה מדי לטעמם של הבנקים. הצעתו המקורית של סיידוף הייתה רכישת קבוצת יורוקום כולה לפי שווי של מיליארד שקל, אולם לאור מאבקי השליטה בדירקטוריון בזק, הוא החליט לסגת מהצעתו. 

מהמסמך שהוגש היום לביהמ"ש, עולה כי בקבוצת סיידוף מתחילים להיערך למאבק משפטי מול יורוקום ונושיה על 50 מיליון שקל שהופקדו כדמי רצינות, ושהבנקים דורשים לחלט בשל ביטול העסקה.

מהנספח שצירפו יורוקום והבנקים עולה כי בשבוע שעבר לאחר שהתקיים הדיון בביהמ"ש בסיומו הוחלט שסיידוף והבנקים ינסו לגבש הסדר חדש, שלח עו"ד של סיידוף אמיר ברטוב מכתב ליורוקום. במכתב הוא דרש לקבל לידיו את כל התכתובות של יורוקום עם גורמים שונים בהם חברת בי קום, בזק, משרד התקשורת וגורמים נוספים בנושאים הקשורים לשינוי במדיניות הדיבידנד ובשינוי מבנה הדירקטוריון- שתי סוגיות מרכזיות שחל בהן שינוי לרעה לטענת סיידוף.

נציגי סיידוף דורשים גם את כל המסמכים הקשורים להתפטרותו של שאול אלוביץ' (בעל השליטה הנוכחי ביורוקום) ובני משפחתו מהדירקטוריון, ופרוטוקולים משלוש השנים האחרונות הקשורות למדיניות הדיבידנד של החברות בפירמידה המחזיקה בבזק. כלומר, נראה כי במקביל לניסיון לגבש הסדר חדש עם הבנקים, בקבוצת סיידוף גם החלו להיערך למאבק המשפטי מולם במקרה שבה תבוטל העסקה (מה שאכן נראה שעומד להתרחש). 

יורוקום מצידה הגישה היום לנציגי סיידוף מכתב תשובה ובו היא מסרבת להעביר את החומרים, מכיוון שבבית המשפט הוחלט ממילא על "הקפאת מצב מלאה", וכי רק אם ייכשלו המגעים ימשיך ההליך בין הצדדים מאותה הנקודה.