ממשל טראמפ: ארה"ב "נעצבה עמוקות" ממות פלסטינים בעזה

מועצת הביטחון כונסה לדיון בתקריות לאורך הגבול בין ישראל לרצועה • מזכ"ל האו"ם: לערוך חקירה עצמאית בנסיבות מותם של המפגינים הפלסטינים • שגריר ישראל באו"ם: הפלסטינים ביצעו מחטף שפל ומכוער כדי להפיץ שקרים מעל בימת האו"ם בערב חג הפסח

רצועת עזה  / צילום: רויטרס
רצועת עזה / צילום: רויטרס

ממשל טראמפ הביע אמש (ו') צער על מותם ופציעתם של פלסטינים בעזה, במהלך עימותים בין מפגינים פלסטיניים לחיילי צה"ל לאורך הגבול בין ישראל לרצועה. לטענת חמאס, נהרגו בהתנגשויות 16 פלסטינים ויותר מ-1,400 נפצעו. 758 מהפצועים נפגעו מאש חיה וייתרם מכדורי גומי ושאיפת גז מדמיע, לדברי חמאס.

"נעצבנו עמוקות מאובדן חיים בעזה היום; אנו קוראים לכל המעורבים לנקוט צעדים להורדת המתיחות", כתבה דוברת משרד החוץ האמריקאי, התר נאורט, בציוץ. "הקהיליה הבינלאומית ממוקדת עתה בנקיטת צעדים לשיפור חייהם של הפלסטינים ושוקדת על תוכנית לשלום. המשך האלימות אינו מקדם אף לא אחת משתי המטרות האלה".

מועצת הביטחון כונסה אמש למושב חירום על העימותים לאורך הגבול עם הרצועה לבקשת כוויית. כתום דיון בדלתיים סגורות, קרא מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, לערוך חקירה עצמאית על נסיבות מותם של המפגינים הפלסטינים.

בהודעה שפורסמה לפני כינוס המועצה, אמר שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, כי חמאס מסכן בכוונה תחילה חייהם של אזרחים חפים מפשע וקרא לחברות המועצה לא ליפול קרבן לשקרים של ארגון הטרור.

"כיום אנו עדים לדוגמה נוספת כיצד חמאס מנצל אזרחים, כאשר הוא שולח ילדים לגדר הביטחון לאורך ישראל ומסכן את חייהם בזדון", נאמר בהודעת דנון.

המועצה כונסה בערב פסח למרות בקשת ישראל וארה"ב לדחות את הדיון למוצאי החג. לפיכך לא נאם אף נציג של נציג של ישראל בדיון. תגובת דנון: "הפלסטינים ביצעו מחטף שפל ומכוער כדי להפיץ שקרים מעל במת האו"ם בזמן שהעם היהודי ברחבי העולם מתכנס לחגוג את חג הפסח".

"הניצול המביש הזה של החג לא ימנע מאיתנו להציג את האמת על ההפגנות האלימות של חמאס, שכל מטרתן להבעיר את הגזרה ולעורר פרובוקציות", נאמר בהודעה של דנון.