ביום שאחרי יציאת קנון: זינוק במסירות יצרנית הרכב קורוס

ברבעון הראשון של השנה מסרה קורוס 11,400 כלי רכב - רבעון המכירות הטוב בתולדותיה עם קפיצה של 200% במכירות • חלק משמעותי מהמכוניות נמכרו לחברות של בעלת השליטה החדשה BAEONG הסינית

רכב של קורוס / צילום: רויטרס
רכב של קורוס / צילום: רויטרס

יצרנית הרכב הסינית קורוס, לשעבר בשליטת קנון הולדינגס, מסרה בשנה שעברה כ-15 אלף כלי רכב בלבד, ירידה חדה של 37% לעומת 2016. קורוס גם סיימה את השנה עם הפסד של כ-121 מיליון דולר. אולם ברבעון הראשון של 2018, זמן קצר לאחר שקנון מכרה את השליטה בקורוס לתאגיד BAEONG הסיני ונותרה עם אחזקות של 24% בלבד בחברה, מסרה קורוס לא פחות מ-11,400 כלי רכב, זינוק של כמעט 200% עומת הרבעון המקביל ונתון המכירות הרבעוני הטוב בתולדותיה.

בחברה מנסים להסביר את התפנית הדרמטית בכך, שחלק "משמעותי" מכלי הרכב נמכרו לחברות של בעלת השליטה החדשה, שפעילה בתחומים רבים בסין כולל תשתיות ונדל"ן. העיתונות הסינית מדווחת כי בכנס דילרים של החברה, שנערך בתחילת מרץ, הציגה ההנהלה החדשה יעד מכירות של כ-80 אלף כלי רכב לשנת 2018 - יותר מכל המכירות המצטברות של קורוס בתולדותיה. הקפיצה השיווקית תתאפשר בין השאר תודות לרכישת השליטה ברשתות של דילרים לרכב בעלי פריסה רחבה בסין והסכמים עם רשתות נוספות.

החברה גם הציגה תוכנית שיווקית אגרסיבית, שתכלול נוכחות פרסומית פעילה בכל ערוצי המדיה הדיגיטלית בסין והשקה של רכב חשמלי לגמרי לקראת סוף השנה. כמו כן, היא פועלת להטמעה של מערכת הפעלה חכמה בכלי הרכב, בשיתוף עם אחת מענקיות ה-IT הסיניות. בכנס הודיעה ההנהלה החדשה כי היא מגבשת "תוכנית אסטרטגית חדשה, משלב המחקר והפיתוח ועד שלב השיווק, שתתמקד בכלי רכב עם הנעה אלטרנטיבית וברשתות תקשורת חכמות כאשר המטרה היא להפוך לחברת רכב בינלאומית".