חברת קיורווייז הצליחה בניסוי אישוש לבדיקה שלה ללוקמיה

ProALL היא בדיקת מח עצם לחולי לוקמיה שנועדה לקבוע את עוצמת הטיפול הדרוש • בעקבות הצלחת הניסוי, החברה קיבלה מימון לשנה נוספת (שלישית) בחממה לצורך השלמת הרגולציה ותחילת שיווק

לוקמיה / צילום: שאטרסטוק
לוקמיה / צילום: שאטרסטוק

חברת Curewize (קיורווייז) הודיעה על הצלחה בניסוי אישוש לבדיקת המעבדה שלה לקביעת סיכון להישנות מחלה בחולי לוקמיה, לצורך התאמת טיפול אישי. הבדיקה, שנקראת ProALL, היא בדיקת מח עצם לחולי לוקמיה (מסוג B-ALL בלבד), אשר נועדה לקבוע את עוצמת הטיפול הדרושה לחולה, על-פי הסיכון להישנות המחלה. בדיקות מסוג זה נועדו לאפשר לחולים לקבל את הטיפול הקל ביותר האפשרי, כדי לשמר את מקסימום איכות החיים שלהם בטווח הארוך. הבדיקה של Curewize נותנת תשובה לשאלה זו תוך 72 שעות מאבחון, לעומת חודש עד שלושה חודשים אחרי טיפול ראשון, בבדיקות הקיימות היום.

המוצר של Curewize פותח תוך שימוש בטכנולוגיה ייחודית של החברה, המאפשרת מדידה מדוייקת של כמויות microRNA, מולקולות שתפקידן לבצע בקרה על הביטוי של גנים. מתוך זיהוי דפוסים בפעילות microRNA, ניתן להבין אילו גנים באים לידי ביטוי בתא. אצל חולי סרטן הביטוי של ה-microRNA בנוזלי הגוף שונה מאשר בבריאים, בגלל השתבשות מנגנוני הבקרה בתאים הסרטניים. 

הטכנולוגיה של החברה פותחה על-ידי פרופ' יצחק יניב, ד"ר סמדר אביגד וד"ר קרן שחרור מהמרכז הרפואי שניידר מקבוצת שירותי בריאות כללית. חברת מור יישומים, חברת מסחור הטכנולוגיות של הכללית, היא שביצעה את רישוי הטכנולוגיה לחברה. 

לדברי ד"ר ג'ניפר ירדן, מנכ"לית החברה: "יש לנו כרגע שלושה מוצרים בפיתוח. מוצר ה-ProALL מוכן לייצור וניסוי, והוא משמש לבדיקת מח העצם לקביעת סיכון השנות המחלה בזמן האיבחון. מוצר שני שלנו הינו בדיקת דם שנועדה לניטור של חולי סרטן הדם ברמיסיה, לצורך זיהוי מקרים של חזרת הסרטן במהירות האפשרית. והמוצר השלישי נועד להתאים תרופות למספר סוגי סרטן (שאינם סרטן הדם)".

Curewize יוסדה בשותפות על-ידי חברת יודעים פארמה, שמפעילה חממה לפיתוח תרופות ומוצרים רפואיים עתירי ידע. ביחד עם ירדן, היום מנכ"לית Curewize, בעבר מנהלת תחום הפיתוח הקליני בחברת גלייקומינדס. יודעים פארמה הוקמה על-ידי פרופ' מוסא יודעים, ממציא הרסג'ילין (Azilect), התרופה של חברת טבע לטיפול במחלת פרקינסון. המנהל הטכנולוגי של החברה, הוא ד"ר ניר דותן, בעבר מייסד שותף ומנהל טכנולוגי של חברת גליקומיינדס.

לדברי דותן: "הצלחת הניסוי פותחת את הדרך למוצר הקיים ולמוצרים נוספים מהפורטפוליו שלנו. מטרתנו ליצור סרט נע של בדיקות מעבדה מתועשות המשתמשות בטכנולוגיה המדוייקת שלנו".

בעקבות הצלחת הניסוי החברה קיבלה מימון לשנה נוספת (שלישית) בחממה לצורך השלמת הרגולציה ותחילת שיווק - ProALL.