מונדיאל 2018 ישודר בתאגיד "כאן" באיכות 4K ובאפיק ייעודי

בתאגיד השידור מתחייבים לשדר לפחות 46 משחקים באיכות גבוהה, כשמספרו המסתמן של האפיק הייעודי יהיה 511 בממיר • לקוחות פרטנר TV יוכלו לצפות בכל המשחקים שיועברו ע"י התאגיד באיכות 4K ללא תוספת תשלום

גביע העולם בגמר המונדיאל לשנת 2018 / צילום: מוחמד המד, רויטרס
גביע העולם בגמר המונדיאל לשנת 2018 / צילום: מוחמד המד, רויטרס

בתאגיד השידור הציבורי "כאן" מתכוונים להעביר את כל המשחקים שישודרו על-ידם ממונדיאל 2018 ברוסיה באפיק ייעודי ובאיכות 4K (איכות החדה פי ארבעה מאיכות HD).

כפי שדווח ב"גלובס" עוד בנובמבר 2017, בתאגיד נערכו להעברת שידורי המונדיאל באיכות 4K, וכעת נודע כי ההיערכות אכן הושלמה, וכל המשחקים שישודרו על-ידי התאגיד - לפחות 46 במספר - יועברו באיכות זאת.

עוד נודע כי המשחקים באיכות 4K יועברו באפיק ייעודי בממירי החברות השונות, שמספרו עדיין לא נקבע, אך הוא צפוי להיות 511.

התאגיד מחזיק בזכויות לכל 64 משחקי המונדיאל ברוסיה שייצא לדרך ביוני הקרוב, והוא מחויב לשדר 46 מתוכם. בתאגיד הציעו למכור חלק מהמשחקים לגופי שידור חיצוניים, אך עד כה נרכשו רק שניים מהמשחקים על-ידי קשת. מכרז שני שיצא לאחרונה, בניסיון למכור 9 משחקים נוספים לגופים כמו RGE, צ'רלטון, סלקום או פרטנר, נסגר מבלי שאף גוף ניגש אליו - אך עדיין מתקיימים מגעים בנושא.

עצם העובדה שהתאגיד מעביר את המשחקים אל פלטפורמות השידור באיכות 4K, כמובן אינה מספיקה כדי שגם הצופה בבית יוכל לצפות בהם באיכות כזאת, שנחשבת למשמעותית ובעלת ערך מיוחד בכל הנוגע לשידורי ספורט. ראשית, יש צורך במסך שתומך בטכנולוגיה הזאת; ושנית, הממיר בבית הצופה צריך לתמוך גם הוא בטכנולוגיה.

בפרטנר TV כל הממירים שנמצאים בבתי 64 אלף הלקוחות תומכים בטכנולוגיה, והחברה הודיעה היום כי לקוחותיה יוכלו ליהנות מצפייה בשידורי המשחקים באיכות זאת ללא תוספת עלות. גם yes כבר מציעה מזה תקופה ללקוחותיה ממיר התומך בטכנולוגיה, אך זה נמכר בתוספת עלות. גם הוט החלה לשווק בשבועות האחרונים ממיר מתקדם ויקר יותר התומך בשידור ב- 4K.

בכל מקרה, כל 64 המשחקים יועברו באתר כאן באיכות 4K, כך שבעלי ציוד תומך יוכלו לחבר מחשב לטלוויזיה ולצפות במשחקים באיכות זאת.