אחרי 8 שנים: תדיראן הולדינגס חוזרת לשוק הבינלאומי

יבואנית ויצרנית מוצרי החשמל תתחיל שואפת להרחיב את היצוא לדרום אמריקה, הודו, ארה"ב ומדינות שונות באירופה • השקת המהלך נערכה בתערוכת MCE

משה ממרוד / צילום: איל יצהר
משה ממרוד / צילום: איל יצהר

יבואנית ויצרנית מוצרי החשמל תדיראן הולדינגס, הנמצאת בשליטת משה ממרוד (70%), חוזרת לפעילות בינלאומית אחרי 8 שנים, ותחל לייצא מזגנים מחוץ לישראל, כולל לארה"ב. השקתו של המהלך נערכה בתערוכת MCE העוסקת במיזוג אוויר באיטליה.

עד שנת 2010 עסקה תדיראן בפעילות יצוא, אך באותה שנה הפעילות הזו הופסקה בעקבות הפיכתו של משה ממרוד לבעל השליטה בה והיא שינתה את שמה לתדיראן הולדינגס. "ראיתי שאין לנו יכולת להציע חדשנות ואין לנו יכולת להתחרות במחיר ועל כן הקפאתי את הפעילות הזו", אומר ממרוד.

אחד המוצרים שתדיראן מקווה להחדיר לשוק הבינלאומי הוא מזגן עם מערכת אוורור שנמצאת כולה בתוך הבית בלי התקנה החיצונית. לדברי ממרוד, "במסגרת התערוכה בה השקנו את הפעילות הבינלאומית זכה הפיתוח של תדיראן בפרס על חדשנות ויעילות, ואנחנו מקווים כי זו תהיה יריית הפתיחה להחדרת המוצר לשוק העולמי". עוד ציין ממרוד כי המוצר המדובר "פותח על ידי מהנדסי תדיראן במפעל החברה בעפולה במיוחד לשוק האירופאי", ופרט כי היעדים אליהם מתכוונת תדיראן לייצא מזגנים הינם דרום אמריקה, הודו, ארה"ב ומדינות שונות באירופה.

את 2017 סיימה תדיראן הולדינגס  עם עלייה של 2.3% בהכנסות ב-2017, שהסתכמו בכ-794 מיליון שקל, על רקע גידול בכמויות המוצרים שמכרה החברה. השורה התפעולית הצביעה על רווח של 98.1 מיליון שקל, עלייה של 9.7% לעומת 2016, ובשורה התחתונה רשמה החברה צמיחה של 2.7% ברווח הנקי, שהגיע ל-72.3 מיליון שקל ב-2017.