גבאי מנתק יחסים עם קורבין והלייבור בגין "שנאה לישראל"

בין המפלגות הישראלית והבריטית היו יחסים חמים לאורך השנים, אולם היום כתב גבאי ליו"ר מפלגת הלייבור' ג'רמי קורבין: "אינך ממלא את תפקידך בבלימת האנטישמיות בסביבתך; הצהרותיך הציבוריות נושאות מטען של שנאה לישראל"

אבי גבאי / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אבי גבאי / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, החליט היום (ג') להשעות את הקשרים של מפלגתו עם הלייבור הבריטית. בין המפלגות, הישראלית והבריטית, היו יחסים חמים לאורך השנים, לרבות ביקורים הדדיים ושיתופי-פעולה בכנסים בינלאומיים אך מאז שנבחר היו"ר הנוכחי, ג׳רמי קורבין, עקבו בישראל בחשש על עמדותיו הקרובות לארגוני BDS ועל קרבתו או הכלתו של ארגונים אנטישמיים. גבאי פרסם הודעה בעברית ובאנגלית. במכתב ששלח לקורבין, כתב גבאי: "אינך ממלא את תפקידך בבלימת האנטישמיות בסביבתך; הצהרותיך הציבוריות נושאות מטען של שנאה לישראל".

עוד כתב גבאי: "בימים אלה אנו מציינים בישראל את יום השואה והגבורה, אני מוצא לנכון לפנות אליך בדאגה, נוכח ההתבטאויות והפעולות האנטישמיות שהנך מאפשר, כמנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה, למרות קיומם של תחומי פעילות רבים בהם מפלגותינו יכולות להמשיך ולשתף פעולה, אנו לא נוכל להסכים לשימור הקשר עמך, מנהיג מפלגת הלייבור, כאשר אתה אינך ממלא את תפקידך בבלימת תופעות אנטישמיות בסביבתך, זאת בנוסף, להצהרותיך הציבוריות הנושאות מטען של שנאה כלפי המדיניות של ישראל, שעיקרן נוגע לשימור הביטחון של אזרחי ישראל ופעילותם של חיילי צבא ההגנה לישראל - עליהן אין מחלוקת בין קואליציה לאופוזיציה בישראל. בפעילותך זו חצית קו מסוכן בין ביקורת לגיטימית על מדיניות ממשלת ישראל לבין אנטישמיות לשמה".

"נוכח זאת, אני מודיע לך בזאת על השעיית קשרי העבודה שבין מפלגת העבודה בישראל ללשכת יושב ראש מפלגת הלייבור בבריטניה. ובהתאם לכך, הנחיתי את חברי הכנסת של מפלגת העבודה ואת מוסדות המפלגה על השעיית קשרי העבודה עמך". כתב גבאי.

קודמיו של קורבין בראשות המפלגה היו: אד מיליבנד, גורדון בראון וטוני בלייר. מיליבנד, יהודי במוצאו, נכד לסבתא ישראלית שנהג להגיע הרבה לישראל בחופשות הקיץ שלו. לאורך השנים תמך בפתרון שתי המדינות והיה מקורב לפוליטיקאים הישראלים. בראון ובלייר, שני ראשי ממשלה מטעם הלייבור, היו קרובים מאוד במשך כל שנות כהונתם למפלגת העבודה הישראלית וגם לבכירי הפוליטיקאים והמדינאים בארץ.