טדי שגיא רכש מניות בבנק דקסיה ישראל ב-20 מיליון שקל

שגיא רכש בחודש שעבר 3.36% מהבנק • עוד ברשימת בעלי המניות בדקסיה גם קרן נוקד של רועי ורמוס, המחזיקה 4.87% ממניות הבנק • הערב פרסמה דקסיה ישראל את רשימת בעלי המניות המחזיקים מעל ל-1% ממניות הבנק

טדי שגיא / תמר מצפי
טדי שגיא / תמר מצפי

משקיע מפתיע בבנק דקסיה   ישראל: איש העסקים טדי שגיא רכש במסגרת פיזור השליטה בבנק דקסיה בחודש שעבר 3.36% ממניות הבנק תמורת כ-20 מיליון שקל. הערב (ג') פרסמה דקסיה ישראל את רשימת בעלי המניות המחזיקים מעל ל-1% ממניות הבנק. מהרשימה עולה כי חברת Norisha Holdings רכשה 3.36% מהמניות. מהדיווח לבורסה עולה כי מדובר בחברה המאוגדת באיי הבתולה הבריטיים. החברה מוחזקת ע"י נאמנות, כאשר הנהנה היחיד מהנאמנות הוא שגיא.

שגיא נחשב לאחד מאנשי העסקים האמידים והנזילים בישראל עם הון מוערך של כ-3.5 מיליארד דולר. באחרונה ביצע אקזיט נאה ממכירת חברת הנדל"ן בראק אן.וי, והיום פורסם כי ביצע עסקה בהיקף של 200 מיליון ליש"ט לרכישת בניין משרדים בלב לונדון.

רשימת בעלי העניין של בנק דקסיה כוללת גם את קרן הגידור נוקד קפיטל של רועי ורמוס ושלומי ברכה. נוקד מחזיקה כיום 4.87% ממניות דקסיה ישראל ששוויין עומד על קרוב ל-30 מיליון שקל.

רועי ורמוס / צילום: שלומי יוסף
 רועי ורמוס / צילום: שלומי יוסף

בעלי עניין נוספים הם הגופים המוסדיים המסורתיים: חברת הביטוח הפניקס מחזיקה ב-4.36% מהמניות, ילין לפידות בכ-4% מהמניות ובית ההשקעות אנליסט מחזיקה ב-3.9% מהמניות.

נזכיר כי דקסיה ישראל, הנסחרת לפי שווי של קרוב ל-600 מיליון שקל, מתמחה באשראי לשלטון המקומי. הבנק נשלט עד לאחרונה ע"י דקסיה העולמית. מזה זמן רב שדקסיה העולמית רצתה לצאת מהפעילות בישראל ולמכור את הבנק המקומי. בחודש שעבר החליטה דקסיה העולמית במפתיע לפזר את השליטה בבנק בבורסה, ובהפצה אחת מכרה כ-60% ממניות הבנק, כאשר כעת נחשפים הרוכשים המרכזיים בהפצה.

עוד נזכיר כי לפני חג הפסח הודיע בנק ירושלים כי פנה אל דירקטוריון דקסיה ישראל בבקשה למיזוג, זאת לאחר שבעבר ניסה להציע לבנק מיזוג. בבנק ירושלים קיוו שיציאת דקסיה העולמית תאפשר התנעה מחודשת של אירוע מיזוג, אולם כעת נראה שהדרך למיזוג עם דקסיה תצטרך לעבור דרך אישורם של שגיא, ורמוס ומוסדיים נוספים.