אינטרנט זהב תשכור יועץ עסקי למציאת פתרונות למצב הפיננסי

זאת לאור ההרעה בשווי נכסי החברה בעקבות הנפילות במניית בזק • היום ייערך דיון בבית המשפט בנוגע לחובות יורוקום, החברה-האם

אינטרנט זהב  לא מחכה למכירתה במסגרת הסדר או פירוק של יורוקום, החברה-האם. אינטרנט זהב, בניהולו של דורון תורג'מן, הודיעה כי דירקטוריון החברה החליט "לבדוק אלטרנטיבות אסטרטגיות ותוכניות עבודה לשנים הקרובות". לצורך כך צפויה החברה לשכור בנק השקעות מוביל או יועץ עסקי בכדי לבחון את כל האפשרויות השונות על-מנת לשפר את מצבם של בעלי המניות והחוב.

אחת האופציות לשיפור מצבה הפיננסי של החברה היא מכירת מניות בחברת בי קום , החברה באמצעותה שולטת אינטרנט זהב בחברת בזק. במקרה, או שלא, החלטת הדירקטוריון התקבלה כאשר היום צפוי דיון בבית המשפט בתיק של יורוקום, כאשר כרגע נראה כי יורוקום הולכת לכיוון של פירוק. 

ההחלטה של אינטרנט זהב לבחון אופציות לשיפור מצבה הפיננסי מגיעה בעקבות ירידה חדה במניות בזק  בשבועות האחרונים, שזה הנכס המרכזי של החברה, וכן בשל ביטול עסקת נתי סיידוף לרכישת יורוקום. הציפייה הייתה שאם סיידוף ירכוש את יורוקום, הוא יזרים לאינטרנט זהב הון שישפר את איתנותה הפיננסית. 

לאינטרנט זהב יש חוב של 800 מיליון שקל כנגד 195 מיליון שקל במזומן. החברה אמנם מסודרת לפירעון האג"ח הקרוב, אך חייבת למצוא פתרון לטווח הארוך. מיחזור חוב לא קיים כרגע על הפרק, היות ותשואות האג"ח של החברה טיפסו עד לרמה של 6%. 

בנוסף לכך, הירידה החדה בשווי מניות בזק בשבועות האחרונים שחקה בצורה חדה את השווי הנכסי של החברה. אם רק לפני כשנה היה זה שווי חיובי של כמיליארד שקל, היום השווי הוא אפסי. לבעלי האג"ח של אינטרנט זהב אמנם אין קובננט (אמות-מידה פיננסיות) שיכולות לאפשר לו לדרוש פירעון מיידע בתרחיש ששווי נכסי החברה יהפוך לשלילי, אבל אין ספק שהם לא יישבו בחיבוק-ידיים לנוכח מצב שכזה, ולכן באינטרנט זהב רוצים להקדים תרופה למכה ולפעול כבר עכשיו לשיפור המצב הפיננסי, ולא להמתין להסדר כזה או אחר שיהיה בקומה מעל בחברת יורוקום.