ספרא ירכוש את תיק הלקוחות של פועלים שווייץ בכ-80 מ' ש'

מדובר בסכום הנמוך בכ-30% לעומת הסכום שדווח בתחילת המגעים בעקבות עזיבת לקוחות וסלקציה שעשתה ספרא בתיק

אריק פינטו / צילום: איל יצהר
אריק פינטו / צילום: איל יצהר

לאחר כחצי שנה של מו"מ, בנק הפועלים  חתם על מכירת תיק נכסי הלקוחות של פועלים שווייץ בסניפיו בשווייץ ובלוקסמבורג לבנק ספרא. מהודעת בנק הפועלים היום (ה') עולה כי הבנק יקבל בתמורה למכירה 20-23 מיליון פרנק שווייצרי (75-83 מיליון שקל).

מדובר בסכום הנמוך בכמעט 30% לעומת הסכום עליו דווח כאשר החלו המגעים בין הצדדים (27-33 מיליון פרנק שווייצרי). לפי הערכות, הפער במחיר נובע מכך, שבתקופה זו חלק מלקוחות פועלים שווייץ כבר הוציאו את כספם או הודיעו כי הם אינם מתכוונים לעבור לספרא. במקביל לכך גם בספרא עצמה עברו על תיק הלקוחות, ובחרו סלקטיבית איזה לקוחות הם מעוניינים לקלוט. השלמת העסקה צפויה להתבצע במהלך 2018 ובכפוף לאישורי רגולציה.

בנק הפועלים הודיע באוקטובר האחרון על סגירת הפעילות של פועלים שווייץ, וזאת על רקע העמקת החקירה של הרשויות האמריקאיות. הרשויות בארה"ב חוקרות חשד לפיו בנק הפועלים סייע ללקוחות אמריקאיים להעלים מס, כאשר פועלים שווייץ נמצא במוקד החקירה. מדוחות הבנק עולה כי עלויות היציאה מהפעילות בשווייץ הסתכמו בכ=131 מיליון שקל.

עד כה הפריש בנק הפועלים בגין החקירה בארה"ב 1.2 מיליארד שקל, אולם מדוחותיו עולה כי בפועל עשוי הקנס להיות גבוה באופן משמעותי, היות ועד כה בוצעה הפרשה של רכיב אחד מתוך מספר רכיבים אפשריים של הקנס.