בעקבות אזהרת היורוקונטרול: חברת היינאן ביטלה טיסות לת"א

טיסת חברת התעופה הסינית משנחאי, שהייתה אמורה לנחות הבוקר ב-8:30 בת"א, בוטלה • ביטול הטיסה, כפי שהצהירה היינאן, התקבל בעקבות האזהרה של ארגון התעופה האירופי יורוקונטרול, שפורסמה אתמול על רקע החשש מתקיפה אווירית בסוריה

מטוס היינאן / צילום: שאטרסטוק
מטוס היינאן / צילום: שאטרסטוק

החשש מתקיפה אווירית בסוריה ואזהרת היורוקונטרול לחברות התעופה נותנים את אותותיהם: טיסת חברת התעופה הסינית היינאן משנחאי, שהייתה אמורה לנחות הבוקר (ה') בשעה 8:30 בתל-אביב, בוטלה. ביטול הטיסה, כפי שהצהירה החברה עצמה, התקבל בעקבות האזהרה של ארגון התעופה האירופי יורוקונטרול שפורסמה אתמול (ד').

היות והטיסה לא הגיעה לישראל, בעקבותיה בוטלה טיסת היינאן שאמורה הייתה לצאת מתל-אביב לשנחאי היום בצהריים.

בשלב זה, טיסת היינאן מבייג'ין, שאמורה להמריא בשעה 21:00 לתל-אביב, מתקיימת כסדרה, אולם על הנוסעים לעקוב אחד עדכונים, במקרה שהחברה תחליט לסגת מקיומה של הטיסה.

בעקבות ביטול הטיסה אמש מסין, 265 הנוסעים שלא המריאו ליעדם הועברו לבתי מלון ולטיסות חלופיות עם חברות אחרות, בהן אירופלוט, טורקיש אייליינס, אל-על ודרך בייג'ין עם היינאן (במקרה שהטיסה אכן תמריא לתל-אביב). נוסעים סינים רבים שהיו אמורים לטוס לישראל בחרו לבטל את הגעתם, והם יקבלו את כספם חזרה.

זאת ועוד, ל"גלובס" נודע כי החברה תפצה את כל הנוסעים הישראלים שלא המריאו אמש והיום בצהריים בעקבות ביטול הטיסה, וזאת בהתאם לחוק התעופה הקובע פיצוי של 3,070 שקל לנוסע. יודגש כי החברה יכולה אמנם לטעון לביטול הטיסה לאור סיבות שלא תלויות בה, אולם בהיינאן בוחרים בגישה שירותית ומוצדקת לפיצוי.

נקודה שראוי לשים אליה לב מתייחסת להעדפת הנוסעים הסינים לביטול הטיסה, זאת בהמשך לירידה בשיעור של 30% במספר התיירים הסינים שהגיעו לישראל בין החודשים ינואר ומארס. ירידה זו היא תגובה ישירה לאזהרת המסע שהוציאה סין בחודש ינואר האחרון, ובה היא פירטה מספר מקומות שהוגדרו כמסוכנים לביקור בהם ירושלים. התיירים הסיניים קשובים מאוד לאזהרות מסע מעין אלה ולהחלטות ממשלה, והם מגיבים בהתאם.

אזהרת המסע הזו אמנם כבר בוטלה, אבל החשש הוא שהממשלה תבחר להוציא אזהרת מסע מחודשת - אזהרה כזו תשפיע על מספר התיירים שמתוכננים להגיע לישראל הקיץ ועשויה להשפיע על פעילות חברת התעופה הסינית בישראל.

נזכיר כי מבחינת משרד התיירות, קיים פוטנציאל עצום בתיירות סינית לישראל, מה שגם הוביל את המשרד לנקוט מהלכים שיווקיים בסין ובמענקים לחברת התעופה היינאן שפותחת יעדים מקווים חדשים - מענקים שמושקעים במהלכים שיווקיים גם הם. כעת כנראה שהמשרד יצטרך לעקוב אחר הירידה במספר המבקרים מסין ולהפעיל את קשריו המדיניים עם סין לשנות את התפיסה (בהנחה שלא תינתן סיבה לאזהרת מסע נוספת).

מעבר לביטול הטיסות הללו לא נרשמו ביטולים נוספים נכון לעכשיו. ברשות שדות התעופה מדגישים כי אין כל שינוי בהנחיות או בנתיבי הטיסה בקווים מתל-אביב ואליה.