מי החבר של ניר ברקת המייעץ לו בעניין קמפיין הליכוד?

לכל מי שמכיר את הפנקס השחור של משפחת נתניהו, איל ארד, היועץ הלא רשמי של ברקת, ממלא שם כמה דפים • האם זה עשוי להעכיר את האוירה בין ברקת לנתניהו כאשר ברקת יתמודד על רשימת הליכוד לכנסת?

ניר ברקת / צילום: איל יצהר
ניר ברקת / צילום: איל יצהר

לראש עירית ירושלים יש חבר טוב מזה הרבה שנים: היועץ הפוליטי לשעבר, איל ארד. ארד, שבעשור האחרון מתמקד בייעוץ עסקי לקבוצת BRM הנמצאת בניהול אחיו של ראש העיר, אלי ברקת, ויעוץ עסקי לקבוצת הפועל באר שבע הנמצאת בניהולה של הגיסה, אלונה ברקת - לא הפסיק להיות גם חבר אישי קרוב של ניר ברקת.

לכל מי שמכיר את הפנקס השחור של משפחת נתניהו, איל ארד ממלא שם כמה דפים. היועץ הפוליטי לשעבר שהפך לשנוא נפש ולא חוסך מאף אחד את דעתו ועמדתו בנוגע למנהיגותו של נתניהו, נמצא ביחסים קרובים עם ברקת.

האם זה עשוי להעכיר את האוירה בין ברקת לנתניהו כאשר ברקת יתמודד על רשימת הליכוד לכנסת? ברקת תמך והאמין בנתניהו בכל אחת ממערכות הבחירות הקודמות, ותמיד אמר כך. אך אמור לי מי הם חבריך ואומר לך מי אתה. שמו של נתניהו כטיפוס חשדן הולך לפניו.

על כל פנים, ארד אינו מייעץ באופן רשמי לברקת, והוא כולו עסוק היום בהוצאה לאור של ספר ייעוץ שטח ואסטרטגיה לבניית קמפיין פוליטי. הספר, אותו חיבר ארד יחד עם יועץ הפרסום ומנכ"ל BBDO לשעבר, משה גאון, וד"ר ארז יעקבי מהקריה האקדמית אונו, עומד לצאת בקיץ הקרוב (בתזמון מדויק לקראת מערכת הבחירות לרשויות המקומיות).

מנהלת השטח של ברקת היא קטי שטרית המוכרת לכל בליכוד כבולדוזרית מתפקדים וטיפוח קשרים אישיים חמים עם כל מי שצריך. שטרית אישה רצינית שעבדה בעבר צמוד עם גדעון סער ועם ישראל כ"ץ, ונוכחותה ליד ברקת בוודאי תועיל לו. הדובר של ברקת הוא איל טלר ותחום הפרסום והייעוץ האסטרטגי מופקד בידי אבי לרנר ומשרד גל אורן שהתמזג לאחרונה עם לרנר. הם גם מטפלים ביחסי הציבור של העיתון ישראל, גוש עציון, וקמפיינים ימניים מרובים.

אז איך איל ארד משתלב? כחבר בלבד, כך הוא אומר. אם לשפוט לפי מערכת היחסים החברית שנרקמה בין יו"ר מרצ הטריה תמר זנדברג לבין היועץ-חבר החדש משה קלוגהפט, הרי שלחברות-יעוץ מן הסוג הזה יש גם שווי כספי אשר עליו יש לדווח למבקר המדינה. הייעוץ הזה אמור להירשם כהוצאה במסגרת הוצאות הקמפיין או שמדובר בייעוץ בעל שווי כספי הנרשם כתרומה, כפי שח"כ זנדברג נאלצה לעשות בסופו של דבר בנוגע לעצות החבריות שקיבלה.

איל ארד אמר לנו שהוא יעביר את המידע ליועץ המשפטי של הקמפיין של ניר ברקת, ואם זה יוגדר כתרומה או כהוצאה כספית של ברקת, כך זה ירשם.