מה יקבלו הדיירים בפרויקט פינוי-בינוי בהרצליה?

במסגרת הפרויקט ברחוב מנדלבלט בעיר ייהרסו 84 דירות, ובמקומן ייבנו 278 דירות חדשות

מנדלבלט הרצליה / הדמיה: Evolvemedia
מנדלבלט הרצליה / הדמיה: Evolvemedia

סיפור בעלי הדירות

"אנחנו מקדמים את הפרויקט הזה עוד מ-2005", מספר משה כהן, אחד מבעלי הדירות, "הכל התחיל מבניין אחד, הבניין בו אני גר. לקחנו עו"ד והתחלנו לגלגל את התהליך. העירייה ביקשה להוסיף עוד בניינים סמוכים כדי להגדיל היתכנות כלכלית וגייסנו עוד בניינים. פינוי-בינוי זה לא זבנג וגמרנו, צריך להיות מוכנים נפשית לסוג של מרתון. כולם אוהבים עכשיו לצאת נגד העירייה, אבל אני חייב להגיד שהם תומכים בפרויקט ועשו את כל מה שצריך כדי לקדם יחד איתנו. בכל ההיבטים".

התמורה ליזם

מדובר בפרויקט פינוי-בינוי במסגרתו ייהרסו 84 דירות ישנות וייבנו במקומן 278 דירות חדשות בבניינים בני 12 ו-15 קומות. היזם יוכל למכור 194 דירות. מדובר בדירות גן, 3, 4 ו-5 חדרים עם מרפסת, מחסן וחניה ודירות פנטהאוז.

התמורה לבעלי הדירות

דירה חדשה בבניין חדש. הדירה תהיה גדולה בכ-50 מ"ר מהדירה הישנה, עם מרפסת בשטח 10 מ"ר, מחסן וחניה תת-קרקעית. הדירות החדשות יהיו שתי קומות מעל מיקום הדירה בבניין הישן.

פינוי

בעלי הדירות יפונו לקראת הוצאת היתרי הריסה עד סוף השנה. החברה תשלם תמורת ההובלות הלוך וחזור. דמי השכירות שיקבלו בעלי הדירות הישנות בזמן הבנייה ייקבע לקראת הפינוי ובהתאם לדמי השכירות הנהוגים באזור.

לו"ז

כל בעלי הדירות חתמו על הסכם לביצוע. בחברה עובדים על הבקשה להיתר ומעריכים כי הוא יתקבל בסוף 2018. הבנייה תארך כשלוש שנים.

הפרטים:

מיקום מדויק: בניינים ברחוב מנדלבלט מספר 9־11־13 (בניין רכבת עם שלוש כניסות) ומספרים 3־5־7 (בניין רכבת נוסף), ובניינים ברחוב אבן עזרא מספר 36, 38 ו־40 בעיר הרצליה.

המצב הקיים: חמישה בניינים ישנים בני ארבע קומות שנבנו בשנות ה־60 וכוללים 84 יחידות דיור בסך-הכול. שטח ממוצע של הדירות הקיימות עומד על 60 מ"ר. בבניינים אין מעלית אבל יש חניה.

היזם: חברת מטרופוליס.

אדריכל: קיקה בראז