עקב "התנהגות אישית לא הולמת": יו"ר WPP מרטין סורל פורש

סורל יסייע בחיפוש מנהל חדש לקבוצת הפרסום • ב-WPP גברו בימים האחרונים ההערכות כי סורל יפרוש מתפקידו בעקבות חקירה שמתנהלת נגדו בקבוצה

מרטין סורל, מייסד WPP / צילום: רויטרס
מרטין סורל, מייסד WPP / צילום: רויטרס

מרטין סורל, היו"ר המיתולוגי של קבוצת הפרסום הגדולה בעולם WPP, פורש מתפקידו. הודעה לעיתונות אשרה כי סורל, האיש שייסד את הקבוצה, פרש מתפקיד היו"ר אך יסייע בחיפוש מנהל חדש.

בקבוצת WPP גברו בימים האחרונים ההערכות כי סורל יפרוש מתפקידו בעקבות חקירה שנערכת נגדו על "התנהגות אישית בלתי הולמת". בשום שלב לא פורסם רשמית מהם החשדות נגדו, אך כפי הנראה מדובר ברכישת חברות שלאנשים המקורבים לסורל יש קשר אישי אליהן. עם זאת, על-פי הודעה קודמת של הקבוצה, לא מדובר בסכומים מהותיים לקבוצת WPP.

מרטין סורל נחשב לאחד האנשים החזקים בענף הפרסום בעולם, שעל פיו יישק דבר בקבוצת WPP. למרות שקבוצת הפרסום שייסד כוללת היום זרועות רבות, מי שעבד אתו מספר על היררכיה שבה הוא הפוסק האחרון בכל סוגיה - גם אם המנהלים מתחתיו חשבו אחרת.

סורל עצמו הגיב בעבר על החקירה ואמר שהוא דוחה את הטענות, אך מכיר בכך שעל הקבוצה לבדוק אותן, ומבין שהתהליך יושלם במהרה. הוא הדגיש כי כבעל מניות משמעותי, המחויבות שלו היא לחברה שייסד, לעובדים, ללקוחות ולבעלי המניות.

WPP היא כאמור קבוצת הפרסום הגדולה בעולם, אך דווקא בישראל היא לא רוותה נחת מההשקעות ומהחיבורים שלה עם גורמים מקומיים. משרדי הפרסום הגדולים בהם השקיעה הקבוצה - טמיר-כהן ושלמור-אבנון-עמיחי - חוו התרסקויות מפוארות לאחר הרכישה על-ידי הקבוצה. כיום מנוהל Y&R ישראל (לשעבר שלמור-אבנון-עמיחי) תחת ניהול של JWT ישראל (לשעבר טמיר-כהן), שאמנם שומר על יציבות, אך רחוק מהיותו המשרד הגדול שנרכש על-ידי הקבוצה.