דיון דחוף בדיר' בזק לשינוי סדר היום באסיפה הכללית

כך נראה ממשל תאגידי כושל: בעקבות ביקורת של משקיעים מקומיים וזרים, דירקטוריון בזק יתכנס מחר לישיבה דחופה על-מנת לגבש מחדש את המבנה הרצוי לדירקטוריון

דירקטוריון בזק  יתכנס מחר (ד') לישיבה דחופה, וזאת על-מנת לבחון דחייה או שינוי בסדר היום של האסיפה הכללית שאמורה להתקיים בשבוע הבא ב-26 לאפריל. הסיבה לדחייה היא הבלבול הרב ששורר בקרב המשקיעים בבזק, הסבורים כי סדר היום של האסיפה הוא מבולבל וקשה להבנה עבור המשקיעים הזרים, והוא משקף מציאות שבה הממשל התאגידי בבזק אינו יודע לנווט את החברה כפי שראוי בחברה בסדר גודל של בזק. 

על סדר היום של האסיפה הכללית בבזק ישנם שורה של נושאים הנוגעים להרכב הדירקטוריון החדש בחברה ולאופן תפקודו בהרכב. בזק הציעה סדר יום שניסה לפשר בין כמה וכמה אינטרסים מנוגדים, הן מצד דירקטוריון החברה בהובלת היו"ר הזמני דוד גרנות, הן מצד בעלת השליטה בבזק, חברת ביקום, והן מצד הגופים המוסדיים שפועלים ומנסים לפשט את עבודת הדירקטוריון ולחזק את הדירקטורים החיצוניים בחברה מבלי להגדיל את הרכב הדירקטוריון.

התוצאה הסופית, כפי שהיא משתקפת בסדר היום של האסיפה, היא בלגן אחד גדול, כאשר גרנות דוחף את הדירקטורים שהוא מעוניין בהם, ומנגד המוסדיים, באמצעות אנטרופי, מנסים לדחוף את הדח"צים שלהם, והתוצאה היא ריבוי של דירקטורים שעשוי בסופו של דבר להחליש את הסיכוי לבחור בכמה דירקטורים שדווקא נחשבים כיותר טובים לבזק. 

נזכיר כי אתמול (ב') פרסמה אנטרופי מחקר את המלצותיה למוסדיים לגבי אופן ההצבעה באסיפה הכללית, בהן מתחה ביקורת חריפה ביותר על היו"ר הזמני, דוד גרנות, וטענה כי הוא פועל נגד האינטרס של בעלי מניות מהציבור.

באנטרופי ציינו כי "אנו מוצאים לנכון להביע הסתייגויותינו מפעילות הדירקטוריון בראשות גרנות כממלא-מקום יו"ר הדירקטוריון. בחודשים האחרונים פעל הדירקטוריון בכמה היבטים נגד אינטרס בעלי המניות מהציבור ובהם בעלי מניות מוסדיים. התנגדות גרנות במשך כמה חודשים למינוי דירקטורים חיצוניים נוספים בבזק ולזימון אסיפת בעלי מניות מטעם בעלי מניות מוסדיים נמשכה בהצגת נושאים על סדר היום בצורה שלהערכתנו המקצועית מטעה, תוך הוספת מועמדים כמועמדים לדירקטורים חיצוניים".