בעקבות הביקורת: בזק תפעל להקטנת מספר הדירקטורים

הדירקטוריון דחה את הביקורת של אנטרופי על כך שסדר היום לאסיפה הכללית כולל מידע מטעה, וכי היו"ר הזמני פעל משיקולים אישיים, אך בשל הרצון להגיע לפשרה ולהימנע מעימותים הבהיר שהוא רוצה להקטין את מספר החברים בדירקטוריון

דירקטוריון חברת בזק  יפעל להקטנת מספר הדירקטורים בדירקטוריון החברה ל- 9-11 דירקטורים, וזאת בעקבות הביקורת שנשמעה מצד אנטרופי על כך שדירקטוריון בזק העלה לבחירה דירקטורים חיצוניים מטעם עצמו, במקום להסתפק בדירקטורים שהציעה אנטרופי.

כפי שנחשף אתמול ב"גלובס", דירקטוריון בזק התכנס היום והוציא הבהרה לסדר היום של האסיפה הכללית בשבוע הבא ביום חמישי. בעקבות הישיבה פרסמה בזק דיווח לפיו היא תחזור ותקטין את מצבת הדירקטוריון החל מהאסיפה הכללית הבאה.

בהודעת בזק נמסר כי הדירקטוריון ניהל היום ישיבה בעקבות פניות של גופים מוסדיים בעניין תהליך מינוי הדירקטורים. "הדירקטוריון מבקש לציין כי מעת שנושא בחירת הדירקטורים עלה, הוא סבר כי אין יתרון בהגדלת מספר חברי הדירקטוריון. עם זאת, לאור עמדות חלק מהגופים המוסדיים, בכוונתו לפעול עד אסיפת בעלי המניות השנתית הבאה (לא זאת הקרובה), לצמצום מספר חבריו, כך שיעמוד בין 9 ל-11 בלבד".

"דירקטוריון בזק מדגיש כי תהליך איתור המועמדים לתפקיד דירקטורים חיצוניים ובלתי תלויים שהוא ביצע בהובלת מ"מ היו"ר היה מקיף, שקוף, שיוויוני ואובייקטיבי, כשבסופו נבחרו המועמדים הראויים ביותר. את התהליך ניהלה וועדה ייעודית לכך שנבחרה על ידי הדירקטוריון. וועדה זאת הסתייעה בחברת השמה, בעלת נציגות בינלאומית, מהמובילות בעולם, המומחית לתחום איתור דירקטורים. הדירקטוריון שב ומדגיש כי הוא עומד מאחורי המועמדים שהביא לבחירה באסיפת בעלי המניות הקרובה".

"מעבר לכך, במהלך תהליך האיתור ולאחריו הועלו דרישות מצד גופים מוסדיים להקדמת אסיפת בעלי המניות, ולהדחת חלק מהדח"צים. אלו מהלכים בעלי משמעות משפטית כבדה, ולכן נדרשה בחינה מעמיקה בעניין. בסופה הוחלט כאמור להקדים את אסיפת בעלי המניות. במקביל, הובהר כי בנסיבות הקיימות הדירקטוריון לא יכול מבחינה חוקית לפעול להדחת דח"צים. במסגרת מגבלה זאת הוחלט להיעתר לבקשת אנטרופי להעלות להצבעה את דרישתם לדון בהבעת אי אמון באותם דח"צים, וזאת במסגרת אסיפת בעלי המניות הקרובה. יש לציין כי דירקטוריון בזק, בראשות גרנות, פעל באופן מהיר ונחוש בכל הסוגיות שהונחו לפתחו בנושאים אלו, והוא דוחה מכל וכל טענות שנשמעו לאחרונה בעניין".

עוד יודגש כי בעקבות ההתנגדות של ISS הגוף המייעץ לגופים המוסדיים הזרים לגבי אופן הצבעתם באסיפות הכלליות בבזק, טענה מיטב דש כי יש לפעול לאלתר להדחתם של שני דירקטורים חיצוניים אשר היו מעורבים בעסקאות בעלי עניין הנחקרות ברשות לניירות ערך. מדובר בטלי סימון ומודי קרת שהמוסדיים דורשים בתוקף לפטרם אך לחברה אין סמכות לעשות זאת.

בעקבות זאת נראה כי בינואר הקרוב קרת שמסיים את תפקידו בכל מקרה לא יוכל להמשיך, ולגבי סימון, שהיא יכולה באופן עקרוני לעלות להצבעה מחדש אם הדירקטוריון ימליץ עליה בינואר, אזי המוסדיים יוכלו להצביע נגד בחירה מתחדש ובהתאם לשיקול דעתם. הערכה היא שגם בינואר דירקטוריון החברה לא ימליץ על מינויה בכל מקרה.