מכרז סמנכ"ל הטלוויזיה בתאגיד: יונה ויזנטל או הילי חורב

ל"גלובס" נודע כי יונה ויזנטל, שימש כעורך הראשי של רשות השידור בפירוק, והילי חורב-קסוטו, מנהלת ערוץ הילדים, הם שני המועמדים שנותרו במירוץ לתפקיד הבכיר בתאגיד השידור • גידי יהושע הסיר את מועמדותו ויישאר מנהל תחום הווידאו והמדיה במט"ח

יונה ויזנטל / צילום: איל יצהר
יונה ויזנטל / צילום: איל יצהר

הליכי המינוי לסמנכ"ל טלוויזיה חדש לתאגיד השידור הציבורי הולכים ומתקדמים. ל"גלובס" נודע כי לאחרונה זומנו לראיונות שלושת המועמדים שנוטלים חלק במירוץ - יונה ויזנטל, הילי חורב-קסוטו וגידי יהושע. לאחר הוצאת הזימונים הודיע יהושע כי הוא מסיר את מועמדותו מכיוון שהוא מעוניין להמשיך בתפקידו הנוכחי: מנהל תחום הווידאו והמדיה במט"ח.

המכרז לתפקיד סמנכ"ל הטלוויזיה יצא לדרך לאחר שבתקופה הקצרה שבמהלכה קיים גוף השידור הציבורי - שהחלה כזכור עוד לפני עלייתו לאוויר במאי 2017 - כבר הספיקו למלא את התפקדי שתי סמנכ"ליות שונות. הסמנכ"לית הראשונה, דינה לניר, עזבה את תפקידה בינואר 2017 לאחר כשנה בתפקיד; ולאחרונה הודיעה על עזיבה גם מחליפתה, ליסה שילוח, לאחר כשנה בתפקיד.

המכרז שפרסמו בתאגיד נסגר ב-11 באפריל, ותנאי הסף בו כללו 8 שנות ניסיון בתפקיד ניהולי בכיר בארגון משמעותי בתחום הטלוויזיה, שתקציבו השנתי עומד על לפחות 30 מיליון שקל.

כעת, ככל הידוע, נותרו שני מועמדים לתפקיד, כשהמינוי יוכרע על-ידי ועדת האיתור שמונתה לצורך כך על-ידי התאגיד. על-פי הערכות, בראש הוועדה יעמוד מנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, כפי שהיה במכרזים אחרים לסמנכ"לים בארגון, אך בתאגיד סירבו להתייחס היום (א') לסוגיה זאת.

יונה ויזנטל, שעל מועמדותו דווח לראשונה ב"גלובס" (כמו גם על המועמדות של חורב ויהושע), הוא על פניו בעל הרזומה המרשים ביותר והניסיון הרב ביותר.

ויזנטל מונה לתפקיד העורך הראשי ברשות השידור על-ידי מפרק הרשות באותה תקופה, הכונס הרשמי דוד האן, באוגוסט 2014. הוא עזב את התפקיד לאחר קצת יותר משנה, על רקע התמשכות התהליכים סביב יציאת התאגיד לדרך והקושי הגובר בהפעלת רשות השידור במצב הזמני שהתארך, וגם על רקע העובדה שבסיטואציה שנוצרה הוא לא היה יכול להתמודד על תפקיד המנכ"ל הזמני של התאגיד שהוקם במקביל. עוד לפני כן שימש ויזנטל במשך שנים רבות כסמנכ"ל התוכן של חברת הלוויין yes.

הילי חורב-קסוטו משמשת כמנכ"לית ערוץ הילדים של RGE ב-8.5 השנים האחרונות, בהן הייתה אחראית בין היתר למותגים וסדרות מצליחות כמו "גאליס", "אלישע" ו"הבנים והבנות". לפני כן שימש גם כעורכת הראשית של ערוצי הופ ונטלה חלק בצוות ההקמה של פוקס קידס וערוץ "ילדות ישראלית".

יהושע משמש כיום כאמור כמנהל תחום הווידאו והמדיה במט"ח וגם כעורך של התוכנית "גלילאו" בטלוויזיה החינוכית. בעבר ערך תוכניות מרכזיות בטלוויזיה ואף היה העורך הראשי של חברת ההפקות שמיים הפקות.

היום אמר יהושע ל"גלובס": "עדיין לא הגשמתי את כל השאיפות שלי בתפקידי הנוכחי במט"ח, טוב לי שם, והחלטתי להישאר שם. אני מאוד אוהב את מה שעושים בתאגיד, מאוד מאמין בדרך שלו ומאחל המון הצלחה ליונה ולהילי - אני חושב ששניהם ראויים".

בתאגיד השידור סירבו להתייחס היום לדברים.