ֿח״כ אורלי לוי אבקסיס: במפלגה שלי יהיו פריימריז

ח"כ לוי אבקסיס, שהופיעה הבוקר בוועידת אצבע הגליל, אמרה כי "אני יכולה להגיד בשלב הזה שהפריימריז לא יהיו רק פריימריז שיבטאו עמדות וקהל של בוחרים שלנו, אלא ננסה להביא לשינוי ברמה הלאומית, כי לעיתים בוחרים קבוצה ולא מרוצים מן הסדר שלה"

אורלי לוי-אבקסיס / צילום: תמר מצפי
אורלי לוי-אבקסיס / צילום: תמר מצפי

ח״כ אורלי לוי אבקסיס הופיעה הבוקר (ג') בוועידת אצבע הגליל של מכללת תל-חי והארגון ׳שינוי כיוון׳, ארגון של צעירים הפועלים לשינוי איזור קרית שמונה, וחשפה לראשונה את התכניות שלה למבנה המפלגה שהיא מקימה.

לדבריה, לפני שהיא עובדת על מבנה פריימריז היא מתכננת את המפלגה עצמה ולכן השאלה הזו מעט מוקדמת. יחד עם זאת, לוי-אבקסיס סיפקה הצצה למבנה אפשרי שבו לקהל המתפקדים, חברי המפלגה תינתן האפשרות גם לדרג את הנבחרת המועמדת יחד עם ראשת המפלגה ולא רק להסתפק ברשימה מקובעת.

"קודם צריך מפלגה, לפני שמתכננים פריימריז, אבל אני יכולה להגיד בשלב הזה שהפריימריז לא יהיו רק פריימריז שיבטאו עמדות וקהל של בוחרים שלנו, אלא ננסה להביא לשינוי ברמה הלאומית, כי לעיתים בוחרים קבוצה ולא מרוצים מן הסדר שלה", אמרה אבקסיס.

לוי-אבקסיס נשאלה על ידי הקהל על הפרסום בליידי גלובס בשבוע שעבר, שבו נכתב על ירידה בנוכחות שלה במליאה ובוועדות הכנסת. לוי-אבקסיס השיבה שאכן, תהליך הקמת המפלגה אכן גוזל ממנה זמן ומשאבים וזו אחת הסיבות שנוכחותה פחתה.

בפתח דבריה התייחסה לוי-אבקסיס להצעת החוק שלה לתת משכנתא (בשילוב של ערבות מדינה) עד לגובה של 90%, הצעה שהיא משכה בהסכמה עם שר האוצר משה כחלון לפני יותר מחצי שנה לאחר שהובטח לה שהנושא יטופל לעומק במשרד האוצר. לוי אבקסיס חזרה להצעה הזו ואמרה ״השרים משה כחלון, אלי כהן ואחרים מנסים למנוע בגופם את הנושא של משכנתא בערבות מדינה למרות שהם היו האנשים שנהנו ממשכנתאות כאלה בעבר. היום אנשים, במיוחד בפריפריות לא יכולים להעמיד לעצמם הון עצמי לקנות בתים ודירות. קורת גג היא חלק מצמצום פערים ואני אפילו לא מתחילה לדבר על איכות הבתים האלה״.

לפני לוי-אבקסיס דיבר יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי וסיפר לנוכחים את הסיפור האישי שלו. לאחר מכן פנה לדבר על העדרו של חדר מיון קדמי בקרית שמונה ועל הפערים הקשים ברמת השירות הרפואי ותורי ההמתנה לרופאים בין איזור המרכז לצפון (נושא שגם אליו התייחסה לוי אבקסיס בהרחבה).

אתמול פורסם סקר מפתיע בחדשות ערוץ 2 שצפה למפלגה של לוי-אבקסיס 8 מנדטים וזה לפני שהיא בחרה שם למפלגה ו/או ציינה מי הם האנשים שיכללו ברשימתה לכנסת.

עוד בוועידה, ח"כ לשעבר אראל מרגלית הציג את היוזמה שלו להפוך את אצבע הגליל לבירת פודטק בישראל והציג את פוטנציאל השוק בתחום. לדבריו, "שווי שוק הפודטק העולמי חצה את ה5 טריליון דולר ורק בשנת 2017 מעל 17 מיליארד השקעות בסטארטרפים בתחום". מרגלית הציג את רובע הפודטק שהוא מקדם בקריית שמונה וסיפר כי 5 חברות רב-לאומיות בוחנות פתיחת מרכזי חדשנות בקריית שמונה ובגליל העליון.