בכיר במשרד החקלאות פוטר בשל שימוש במידע לא כדין

מיכאל לנקרי, ראש ענף מודיעין ביחידת הפיקוח של משרד החקלאות, פוטר בשבוע שעבר במסגרת הסדר טיעון • לנקרי הואשם ששלף מידע שלא כדין על קציני משטרה, על ידוענים ועל החוקר שחקר את פעולותיו • במסגרת ההסדר לנקרי גם ננזף והורחק ממשרד החקלאות למשך 3 שנים

נציבות שירות המדינה
נציבות שירות המדינה

מיכאל לנקרי, ראש ענף מודיעין דרום ביחידת הפיקוח על החי והצומח (פיצו"ח) במשרד החקלאות, המופקדת על מניעת הברחות מוצרים חקלאיים ולמעשה על כל המתרחש בתחום הווטרינרי, פוטר בשבוע שעבר במסגרת הסדר טיעון עם נציבות שירות המדינה.

נגד לנקרי הוגשה תובענה לבית הדין למשמעת של עובדי המדינה. הוא הואשם, בין היתר, בשליפת מידע שלא כדין ממאגרי המידע של משרד הפנים, כולל על חוקר בנציבות שירות המדינה שחקר את פעולותיו שלו, והושעה מעבודתו במארס 2017. פרשת החשדות לשחיתות היחידת הפיצו"ח והחקירה פורסמה לראשונה ב"גלובס".

לנקרי היה בורג מרכזי בתוכניות מודיעין, סיכול וחקירות, כולל עם גופים כמו המשטרה. הוא הואשם בניצול לרעה של בגישה שלו למאגרי המידע הממוחשבים של משרד הפנים, שניתנה לו רק לצורך שאילתות על חשודים בעבירות שקשורות ליחידת הפיקוח במשרד החלקאות.

על-פי התובענה, בשנים 2015-2014 לנקרי ביצע שאילתות רבות שלא כדין וללא קשר לעבודתו. הוא הואשם כי הקורבנות היו בכירים היחידת הפיצו"ח ובני משפחותיהם, קציני משטרה ובני משפחותיהם וכן ידוענים.

לנקרי גם שלף מידע אודות חוקר בכיר בנציבות שירות המידנה, יניב גלעדי, ובני משפחתו, בזמן שגלעדי עמד בראש צוות החוקרים בחקירה המשמעתית נגדו. בעקבות גילוי זה הוחלף ראש הצוות.

גזיר
 גזיר

על-פי הסדר הטיעון, לנקרי פוטר מעבודתו, קיבל נזיפה חמורה ונפסל לעבודה במשרד החקלאות למשך 3 שנים.

מנציבות שירות המדינה נמסר: "אגף המשמעת של הנציבות רואה בחומרה שימוש לרעה במאגרי מידע אשר הגישה אליהם ניתנת לעובדים לצורך מילוי תפקידם, וימשיך לעמוד על ענישה מחמירה במקרים המתאימים".

לנקרי לא לבד. גם אברהם בן-שושן, סגן מנהל יחידת הפיצו"ח וקרוב משפחה של לנקרי, הושעה והואשם בעקבות החקירה על שליפת המידע שלא כדין ועבירות משמעת נוספות, אולם ההליך בעניינו טרם הסתיים. ביחידת הפיצו"ח קובלים על כך שלא נמסרה הודעה מסודרת על תוצאות החקירה ועל ההליכים שננקטו בעקבותיה לגבי מעורבים אחרים בפרשה.