"קמפיין חדש ומבחיל": הוגשה תלונה על הסתה נגד "אם תרצו"

תנועת "אם תרצו" העלתה קמפיין שילוט חוצות נגד הקרן החדשה לישראל • מגיש התלונה, רמי הוד מקרן ברל כצנלסון: "קופי פייסט מהקמפיינים האנטישמיים של מפלגות ימין קיצוני באירופה"

קמפיין "אם תרצו"
קמפיין "אם תרצו"

רמי הוד, מנכ"ל המרכז הרעיוני בקרן ברל כצנלסון, ומיכאל מנקין, מנכ"ל השותפות, הגישו אמש (ד') תלונה נגד ארגון "אם תרצו" בעקבות הקמפיין האחרון שהעלה הארגון נגד הקרן החדשה לישראל.

מדובר בשילוט ענק שעלה על שלטים של חברת HUGE, הכולל כיתוב גדול מאוד של המשפט "מעיפים את הקרן החדשה מישראל". בצד אחד של השלט מוצגת תמונתו חייל - יותם זילבר, לוחם בצנחנים. בצידו השני תמונתה של טליה ששון, נשיאת הקרן החדשה לישראל, עם הכיתוב "הקרן החדשה נלחמת ביותם".

הוד דיווח כאמור על הגשת התלונה בדף הפייסבוק שלו והסביר: "הגשנו כעת תלונה על הסתה נגד ארגון 'אם תרצו'. הקמפיין החדש והמבחיל שלהם מתיר את דמם של טליה ששון, משרתת ציבור ופטריוטית ישראלית ברמ"ח איבריה, ושל אנשי הקרן החדשה לישראל. 'אם תרצו' היא עמותת-קש של נתניהו, שמשמשת כצינור הביוב דרכו מועברים לישראל קמפיינים אנטישמיים מאירופה. הדם שיישפך פה יהיה על ידיהם ועל ידו של שולחם".

יו"ר תנועת "אם תרצו", מתן פלג, מסר בתגובה: "'אם תרצו' תמשיך לחשוף את פניהם האמיתיות של כל אלה שמבקשים לפורר את מדינת ישראל מבפנים".

בשיחה עם "גלובס" אמר רמי הוד כי לטעמו הקמפיין הוא חצייה של קווים אדומים ומהווה עבירה בוטה על החוק נגד הסתה שחוקק אחרי רצח רבין: "אם זאת לא הסתה, אני כבר לא יודע מה זאת הסתה", הוא אומר. "אין לי בעיה עם הצגת עמדות גם קיצוניות, כל עוד זה לא גובל בגזענות והסתה לאלימות. זה קמפיין שקורא לנקיטה של צעדים אקטיביים - קופי פייסט מהקמפיינים האנטישמיים של מפלגות ימין קיצוני באירופה. לקחת אנשים שביקורתיים כלפי מדיניות הממשלה ולהצמיד להם תווית סממנים של בוגדים ולקרוא לנקוט נגדם צעדים אקטיביים - זו לא הבעת דעה. הם לא אומרים לחוקק חוק נגד או להפסיק פעילות - הם מבקשים לסלק. ונשיאת הקרן החדשה - היא לא מבקרת. היא לשיטתם פועלת נגד החיילים... אם זה לא נכנס במסגרת החוק נגד הסתה, אז אולי אין בכלל טעם בחוק כזה".