בוקר טוב בזק: הפרסומת עם עומר אדם הכי זכורה והכי אהובה

גיאוקרטוגרפיה: הפרסומת מציגה נתוני זכירות ואהדה בשיעור גבוה שנדיר לראות בדירוג

קמפיין בזק עם עומר אדם / צילום: מסך
קמפיין בזק עם עומר אדם / צילום: מסך

פורומים העוסקים בפרסום ושיווק דנו השבוע בשתי פרסומות של משרד הפרסום אדלר-חומסקי: הפרסומת החדשה של בזק בכיכובו של הזמר עומר אדם והפרסומת של תמי 4 בכיכובו של מוני מושונוב.

לגבי הפרסומת של בזק, נידונה השאלה האם מדובר בפרסומת קריאטיבית או בחזרה על נוסחה ידועה מראש ועתירת כסף. התוצאות של דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות מראות כי במבחן התוצאה זה כלל לא משנה: פורצת דרך או לא - הפרסומת מציגה נתונים של זכירות ואהדה שנדיר לראות בדירוגי הפרסומות הזכורות והאהובות. שיעורי הזכירה לפרסומת גבוהים בכ-237% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 7.9%. שיעור האהדה לפרסומת גבוה בכ-18% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות.

הקמפיין של בזק הוא גם המושקע ביותר השבוע, עם השקעה שעומדת על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום על כ-860 אלף שקל במחירים ריאליים. 

זכורות ואהובות
 זכורות ואהובות

הפרסומת השנייה של אדלר-חומסקי, למותג תמי 4 של שטראוס, זכתה לקיתונות של ביקורת בשל הבחירה להשתמש בסיטואציה של מטוס העומד להתרסק. שטראוס, שנחשבת למפרסם קשוב בכל הקשור לפגיעה ברגשות הציבור, מיהרה לפרסם התנצלות והורידה את הקמפיין. לפעמים קורה שדווקא ביקורת שלילית גורמת לקמפיין להיחרת בזיכרון. הפעם זה לא קרה. גם נתוני הזכירות וגם נתוני האהדה נמוכים מאוד.

קבוצת אי.די.אי ביטוח ממשיכה לפרסם את שני המותגים שלה, ביטוח ישיר ו-9 מיליון. פרסומת היונים של ביטוח ישיר באמצעות באומן-בר-ריבנאי ממשיכה להוביל על פני הפרסומת של 9 מיליון עם שני כהן באמצעות גליקמן-שמיר-סמסונוב, כשהפער לטובת היונים גדל והופך למובהק.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מספר הפרסומות ששודרו השבוע עומד על 545 - נמוך ממספר הפרסומות ששודרו בשבוע השני של אפריל (627). סך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים הפרסומיים עומד על כ-27.8 מיליון שקל, גבוה לעומת השבוע השני של החודש.