תוצאות הבחירות בדירקטוריון בזק מקרבות עסקה עם סיידוף

לפי ההערכות, נתי סיידוף צפוי לחתום על הסכם עם הבנקים בזמן הקרוב, לאחר הניצחון של בי קום במאבק השליטה בדירקטוריון בזק

נתי סיידוף / צילום: אבי שאולי
נתי סיידוף / צילום: אבי שאולי

העובדה שבזק, ובי קום ששולטת בה, הצליחו להכניס לדירקטוריון בזק את כל הדירקטורים שהציעו בבחירות שנערכו אתמול, וההערכות הן שסיכוי גבוה ששלמה רודב ימונה ליו"ר בזק, מהווה בשורה חיובית בעבור נתי סיידוף. לפי הערכות תוצאות הבחירות בדירקטוריון בזק צפויות להביא לכך שסיידוף יחתום בקרוב עם הבנקים הנושים בקבוצת יורוקום על רכישת אינטרנט זהב, החברה-האם של בזק.

לפי הצעתו של סיידוף הוא מוכן לשלם בעבור מניות יורוקום באינטרנט זהב  180 מיליון שקל, כאשר על מחצית מהמניות תתבצע התאמה במחיר בדצמבר 2019. בנוסף, יש בעסקה רכיב אפסייד ולפיו אם מניית בזק  תגיע ל-6.5 שקלים ב-3 השנים הקרובות, סיידוף ישלם לבנקים עוד 100 מיליון שקל. בסה"כ פוטנציאל התשלום לבנקים הוא עד 450 מיליון שקל. 

בנוסף מתחייב סיידוף להזרים 130 מיליון שקל לאינטרנט זהב כשבמקביל היאתפעל עצמאית לגייס עוד 70 מיליון שקל מגופים אחרים לצורך שיפור נזילותה.

באחרונה ויתר סיידוף על חלק מהתנאים המתלים בעסקה, מה שקירב אותו להסכם עם הבנקים, שמצידם השקיעו מאמצים להגיע להסכמות לפני כניסת יורוקום לפירוק בשבוע הבא.

נזכיר כי במסגרת מאבקי השליטה שנערכו בדירקטוריון בזק, ניצחה החברה השולטת בי קום  שכאמור הצליחה להכניס לדירקטוריון את כל הדירקטורים שהציעה.

בין הדירקטורים שנבחרו ניתן למנות את אמנון דיק, לשעבר מנכ"ל בזק. יחד איתו נבחר מנכ"ל בזק לשעבר אילן בירן שהיה מועמד של חברת ביקום, כמו גם אורלי גיא. עוד נבחרו דורון תורג'מן, עמי בר לב ושלמה רודב מטעם ביקום.

גם בזק הצליחה להכניס את הדירקטורים שהציעה: בין הדירקטורים שהציעה בזק ונבחרו נמנים עדית לוסקי כדירקטורית חיצונית ואת דב קוטלר ודוד גרנות כדירקטורים בלתי תלויים.

ממיטב דש נמסר: "יחסי הכוחות באספת בעלי המניות של בזק היו ידועים מראש. לבעלת השליטה ביקום ולבעלי המניות הזרים שפועלים לפי המלצת ISS יש מעל 50% מאחוז האחזקות ויכולת להעביר את רוב ההחלטות באסיפה יחד, כפי שאכן קרה. למרות ידיעה זאת, הייתה חשיבות להעביר מסר ברור לפיו כל נושא משרה בחברה וכל דירקטור, דח"צ או רגיל, שהיו נוכחים בעת ביצוע עסקת בעלי עניין שפוגעת בציבור יתקל במשקיעים מוסדיים שיעשו כל שביכולתם להרחיקו מהחברה. זה ממשל תאגידי תקין עם מוסדיים הדואגים לכספי ציבור כפי שראוי.

"אנחנו מניחים שכל דירקטור שירים את ידו בעתיד לאשר עסקה מסוג זה, יזכור בבירור את סיפור בזק ויחשוב שבעתיים. אנחנו מאחלים לדירקטוריון החדש של בזק הצלחה מרובה במשימות ובאתגרים שעומדים לפניו."