דוד גרנות: המוסדיים לא הלכו בעקבות הפופוליזם של אנטרופי

כך אומר היום היו"ר הזמני של דירקטוריון בזק • מיטב דש: "התוצאות צפויות. העברנו את המסר על מחויבות הדירקטורים החיצוניים לפעול לטובתה של החברה ובעלי מניותיה" • "רוב-רובם של הגופים המוסדיים נתנו את קולותיהם למועמדים שהציגה אנטרופי מטעם בעלי מניות המיעוט"

"לאור ההצבעה באסיפה הכללית, מסתבר כי המשקיעים המוסדיים בבזק  לא חושבים כמו אנטרופי. המוסדיים גילו בגרות והלכו אחרי האמת ולא אחרי פופוליזם", כך אומר דוד גרנות, היו"ר הזמני של דירקטוריון בזק. לדברי גרנות, "למרות חילוקי הדעות עם אנטרופי ההצבעה מעידה על אמון גורף של בעלי המניות בהמלצות הדירקטוריון".

האסיפה הכללית של בעלי המניות בבזק מינתה אתמול דירקטוריון חדש לבזק. הדירקטוריון החדש יכלול כרגע 13 חברים, אך הוא יירד ל-9 לאחר ששני דירקטורים חיצוניים יסיימו בפברואר את כהונתם, וחברת בי קום תיפרד משני דירקטורים במקביל. 

האסיפה שמה סוף למאבקים קשים שנוהלו סביב הרכב דירקטוריון בזק ולמלחמות שניהלה אנטרופי נגד גרנות ודירקטוריון החברה. בסופו של דבר אנטרופי הביאה למינוי דירקטור חיצוני נוסף לדירקטוריון (אמנון דיק) אך בשורה התחתונה גרנות זכה לאמון גורף של המוסדיים למרות ההמלצות של אנטרופי לא לבחור בו על כך שכביכול לא שיתף איתה פעולה.

גרנות הבהיר שהוא לא יתמודד על תפקיד היו"ר ובכך רוב הסיכויים שחברת בי קום תמנה את היו"ר מטעמה, וזה צפוי להיות שלמה רודב שייכנס לתפקיד כבר ביום שני. 

גרנות נבחר כדירקטור בלתי תלוי לכהונה נוספת והמועמדים שהציעה בזק גם כן נבחרו (דב קוטלר נבחר כבלתי תלוי ועדית לוסקי כדירקטורית חיצונית). בבזק טוענים כי הבחירה בהם מוכיחה שהחברה ניהלה תהליך נכון ומקצועי באמצעות חברה שמתמחה בבחירת דירקטורים (עמדה), וזו הוכחה שהמוסדיים מאמינים שהדירקטוריון פעל נכון לשיפור הממשל התאגידי.

ממיטב דש נמסר: "יחסי הכוחות באספת בעלי המניות של בזק היו ידועים מראש. לבעלת השליטה בי קום ולבעלי המניות הזרים שפועלים לפי המלצת ISS יש מעל 50% מאחוז ההחזקות ויכולת להעביר את רוב ההחלטות באסיפה יחד, כפי שאכן קרה.

"למרות ידיעה זאת, הייתה חשיבות להעביר מסר ברור לפיו כל נושא משרה בחברה וכל דירקטור, דח"צ או רגיל, שהיו נוכחים בעת ביצוע עסקת בעלי ענין שפוגעת בציבור יתקל במשקיעים מוסדיים שיעשו כל שביכולתם להרחיקו מהחברה. זה ממשל תאגידי תקין עם מוסדיים הדואגים לכספי ציבור כפי שראוי".

אנחנו מניחים שכל דירקטור שירים את ידו בעתיד לאשר עסקה מסוג זה יזכור בבירור את סיפור בזק ויחשוב שבעתיים. אנחנו מאחלים לדירקטוריון החדש של בזק הצלחה מרובה במשימות ובאתגרים שעומדים לפניו".

מעניין יהיה לראות מה תהיה עמדתה של חברת ההשקעות האקטיביסטית אליוט לנוכח ההצבעה. אליוט ניסתה למנוע את בחירת אנשי ביקום לדירקטוריון וחשבה שכולם צריכים להיבחר על ידי גוף חיצוני מומחה.

תגובת אנטרופי: "היו אלו הזרים וביקום שהכריעו את האספה. מניתוח הנתונים ראינו כי רוב--רובם של המוסדיים הישראלים הביעו אי אמון מוחלט במועמדי החברה ונתנו את קולותיהם למועמדים שהציגה אנטרופי מטעם בעלי מניות המיעוט.

עם זאת, במבחן התוצאה מרכיב הדח''צים בבזק התחזק משמעותית ואנו מקווים שהם וכלל הדירקטוריון החדש יפעל לשיפור וחיזוק הממשל התאגידי בחברה. המטרה היא רק טובתה של חברת בזק וכלל בעלי מניותיה"