מסתמן: אינטרנט זהב תימכר בתהליך פירוק יורוקום

דסק"ש הודיע כי אינה מקיימת מגעים לרכישת החברה, וגם עם יתר המתמודדים השיחות מדשדשות • ביום חמישי ייכנס לתוקף צו הפירוק של יורוקום

אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר
אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר

יומיים לפני שצו הפירוק של יורוקום נכנס לתוקף, ומסתמן כי סיכוי קלוש שאינטרנט זהב, בעלת השליטה בבזק והנכס המרכזי של החברה, תימכר לפני כן. הבנקים אמנם מקיימים עדיין שיחות עם המתמודדים השונים ובראשם קבוצת סיידוף וכידן דהרי וירון אדיב, אך גורמים המקורבים למגעים מציינים שהשיחות מדשדשות, ושבבנקים לא מתלהבים מההצעות שכוללות בממוצע רכיב מזומן של כ-150 מיליון שקל ואפסייד עתידי בגובה של 100-180 מיליון שקל בכפוף לעליית מניית אינטרנט זהב. הבנקים מעדיפים למכור את החברה בהליך פירוק תחת חסות בית משפט ולא תחת לחץ.

בתוך כך הודיעה הערב רשמית דסק"ש, שבשליטת אדוארדו אלשטיין כי היא לא מקיימת מגעים בנושא הסדר הנושים ביורוקום, וזאת לאחר שבימים האחרונים פורסם שהיא הציעה לבנקים את מניות חברת סלקום שבשליטתה תמורת מניות יורוקום, אולם שיחות לא רשמיות אלה לא הניבו הצעה רשמית, והערב גם דסק"ש הודיעה רשמית כי היא לא מקיימת יותר שיחות בנושא.

כאמור, ביום חמישי ייכנס לתוקף צו הפירוק של יורוקום, שבשליטת שאול אלוביץ, ובבנקים מקווים שלאחר מינוי של מפרק וקיום הליך מכרז מסודר, יגיעו הצעות טובות יותר מאלה שהוגשו עד כה. בבנקים גם שואבים עידוד מסיום מאבקי השליטה בדירקטוריון בזק, וממינויו של שלמה רודב ליו"ר בזק.