ג'ירו ד'איטליה: הערכות להכנסות בהיקף 50 מיליון שקל למדינה

176 רוכבי אופניים גמעו ביום השני למרוץ הג'ירו ד'איטליה 167 ק"מ • מחר יוזנקו הרוכבים מבאר-שבע בדרכם לאילת

ג'ירו דאיטליה בישראל / צילום: רויטרס
ג'ירו דאיטליה בישראל / צילום: רויטרס

176 רוכבים, שגמעו ביום השני למרוץ הג'ירו ד'איטליה בישראל מרחק של 167 ק"מ מצפון ועד תל-אביב, זכו לתשואות מעשרות אלפי אנשים שבאו לכבד את המעמד - בעיקר בקטע האחרון של המרוץ שעבר בתל-אביב והסתיים באזור הטיילת.

בתום היום השני של המרוץ, לקראת השעה 18:30 בערב, הוכרז על המנצח של היום: אליה וויויאני. בהמשך התחככו משתתפי המרוץ וצוותיהם עם המוני האנשים, עת שערכו שחרור (רכובים על אופניים מקובעים) ועת שהעמיסו את האופניים על מכוניות הצוותים בחניון מתחם התחנה.

משתתפי המרוץ חזרו ללון במלונות בירושלים, וכ-20 עיתונאים זרים (מתוך 600 עיתונאים שהגיעו לישראל), שהגיעו לסיקור במימון משרד התיירות, יזכו לסיבוב (רכובים על אופניים כמובן) בתל-אביב על-ידי מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי. העיתונאים יבקרו בנמל תל-אביב, בפארק הירקון ובטיילת אחרי ארוחת ערב במסעדה בנווה צדק.

מחר (א') יוזנקו הרוכבים מבאר-שבע בדרכם לאילת, שם יסיימו את המקצה הראשון של המרוץ בישראל. באילת נערכו עם קישוטים ורודים ברחבי העיר (צבע לוגו המרוץ), לרבות אופניים ישנים שנצבעו בוורוד ויוצבו ברחבי העיר, והפנינג מקומי לעידוד הרוכבים אחרי הקטע המדברי הארוך שיעברו בדרך לאילת.

מקווים שהמרוץ ימשוך תיירים לישראל

ללא ספק מדובר באירוע הספורט הגדול שהתקיים במדינת ישראל, וההתרגשות הייתה גדולה (גם אם נגרמה אי-נוחות עם חסימת הכבישים המרובה). גם הציניקנים לא יכלו להתעלם מההד התקשורתי ומהצילומים המרהיבים שדרכם שודרה ישראל על נופיה ליותר מ-190 מדינות בעולם.

איש העסקים שאחראי לכך הוא המיליארדר סילבן אדמס, שעלה לישראל מקנדה לפני כ-4 שנים. היקף ההשקעה בפרויקט עומדת על כ-100 מיליון שקל, 70 מיליון שקל מתוך זה היקף ההשקעה של אדמס ועוד 30 מיליון שקל השקעה של ממשלת ישראל (באמצעות משרד התיירות והמשרד לענייני ירושלים) וקרן פילנתרופית שהקים אדמס בכדי להביא את המרוץ לישראל.

כ-600 עיתונאים יסקרו את האירועים מישראל, וההערכות הן כי הגיעו אלפי מבקרים מרחבי העולם בכדי לצפות ברוכבים. ההד האמיתי, כך מצפים, יירשם לאחר המרוץ עם יחסי הציבור שתזכה המדינה לקבל והמומנטום שייווצר לה בכדי למשוך אליה תיירים באמצעות קמפיין ההסברה הגדול ביותר שישראל אי-פעם זכתה לקבל. בשנה שעברה מספר התיירים שפקדו את ישראל הגיעה ל-3.6 מיליון, כשהיעד של משרד התיירות הוא להגיע ל-5 מיליון תיירים - יעד שלא נראה רחוק מדי (בהינתן שקט ביטחוני עלינו לטובה). ההערכות מפיקי המרוץ הן כי המדינה תכניס סכום של כ-50 מיליון שקל מאירוח הג'ירו ד'איטליה ה-101.

השינוע של הציוד המרובה בין נקודות הזינוק והסיום במהלך המרוץ בישראל מבוצע על-ידי 8 טריילרים, 16 אוטובוסים, 16 מובילות רכבים ועוד 800 רכבים ועשרות משאיות (ממותגות לפי צבעי וסמלי הקבוצות המתחרות). על סידורי האבטחה אמונים 6,000 שוטרים ומאבטחים. את הצילומים מבצעים צוותים זרים המונים כ-50 אנשי צוות, עמם פועלים עשרות אנשי צוות ישראלים.