ביהמ"ש: קפה לג'נדה ישנה את שמו עקב תביעת רשת גלידריות

המריבה על השם המסחרי "LEGGENDA" הוכרעה: מותג הקפה של בית העסק מחולון הקרוי "לג'נדה" יוותר על השם ויחדול את השימוש בו - כך קבע בית המשפט בעקבות תביעה שהגישה רשת גלידות הנושאת את אותו שם

גלידה. הסוכר דומה לאלכוהול / צילום: רויטרס
גלידה. הסוכר דומה לאלכוהול / צילום: רויטרס

המריבה על השם המסחרי "LEGGENDA" (באיטלקית "אגדה") הוכרעה: מותג הקפה של בית העסק מחולון הקרוי "לג'נדה" יוותר על השם ויחדול את השימוש בו - כך קבע בית המשפט המחוזי בחיפה בעקבות תביעה שהגישה רשת הגלידות הנושאת את אותו השם, במסגרת הסדר פשרה.

בית העסק הנתבע, לג'נדה, משווק תערובות קפה לעסקים וליחידים ומוצרים נלווים הנושאים את אותו השם. לפי הסדר הפשרה שאישר בית המשפט, מלאי שקיות הקפה שנמצא ברשות החנות החיפאית ועליו מוטבע השם "לג'נדה" יוכל להימכר כפי שהוא (בטווח של שנה), ולאחר מכן יימצא שם חדש שישמש את החברה בכל פרסומיה או מוצריה הנלווים (כוסות, מארזי סוכר וכדומה).

התובעת, רשת הגלידריות לג'נדה, הוקמה בשנת 2001, וכיום היא מונה 17 סניפים שבחלקם מוכרים גם קפה. הרשת נמצאת בבעלות חברת אורי פרסקו. בתחילה, אגב, שמה של הרשת היה "פרסקו", ו-3 שנים לאחר מכן הוא שונה ללג'נדה. השם נרשם ברשם סימני המסחר בשנת 2005.

טענת החברה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין גבי דיסני ולירון קורן ממשרד עורכי הדין ש.פרידמן ושות', הייתה כי חנות הקפה "ניכסה" לעצמה קניין שאינו שלה, וכי היא מפרה את סימן המסחר של חברת אורי פרסקו ומטעה את לקוחותיה הפרטיים והעסקיים. עוד נטען כי חברת פולי הקפה החלה את השימוש בשם "לג'נדה" לפני כ-5 שנים.

לפי הסדר הפשרה, חנות הקפה תשלם 40,000 שקל כשכ- טרחה לעורכי הדין של התובעת, מבלי לשלם לה פיצוי כפי שביקשה לקבל בכתב התביעה (בגובה של 300 אלף שקל).