צה"ל פורס מערכות הגנה והורה על פתיחת מקלטים בגולן

בתוך כך צה"ל הודיע על גיוס מילואים ממוקד • ההנחיה לפתיחת המקלטים ניתנה לכל 6 המועצות ברמה: קצרין, בוקעתא, מסעדה, עין קנייה, מג'דל שמס וגולן

אביגדור ליברמן / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אביגדור ליברמן / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

לאורך כל הערב מורגשת תנועה ערה של כלי טייס של חיל האוויר מעל אזור הצפון וזאת, על רקע המתיחות לקראת מתקפה אפשרית של איראן נגד ישראל. החשש ממתקפה קרובה מצד איראן, הוביל הערב (ג') את צה"ל להנחות את הרשויות המקומיות ברמת הגולן לפתוח את המקלטים- וזאת במסגרת חידוד הנחיות ההתגוננות לציבור.

מוקדם יותר הערב צה"ל מסר כי בעקבות שורה של זיהויים חריגים בקרב הכוחות האיראנים בסוריה, הוא החליט לחדד את הנחיות ההתגוננות ביישובי הרמה והנחה על פתיחת המקלטים. ההנחיה ניתנה לכל 6 המועצות ברמה: קצרין, בוקעתא, מסעדה, עין קנייה, מג'דל שמס וגולן.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן מקיים בשעות האחרונות התייעצויות עם ראשי מערכת הביטחון בקריה בתל אביב. זאת על רקע המצב בצפון.

מצה"ל נמסר כי במסגרת היערכותו בצפון- כבר הושלמה פריסה של מערכות ההגנה מפני רקטות וטילים וקיימת מוכנות גבוה בקרב כוחות צה"ל לתקיפה איראנית: "צה"ל ערוך ומוכן למגוון תרחישים ומזהיר כי כל פעולה נגד ישראל תיענה בתגובה חריפה", נמסר הערב מצה"ל.

בתוך כך, במסגרת העלאת הכוננות, צה"ל מגייס בימים האחרונים גם חיילים מילואים באופן ממוקד בהתאם להשתייכותם למערכים ספציפיים.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, שוחח לפני זמן קצר עם מזכיר ההגנה האמריקני, ג'יימס מאטיס. השר ליברמן הודה למזכיר ההגנה מאטיס על החלטתו של הנשיא טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן ועדכן אותו על ההתפתחויות האחרונות באזור.