בורסת ת"א נסגרה בעליות; אופקו הובילה את מדד 125

הטלטלה הביטחונית ממשיכה להיות השחקן המרכזי בבורסה • מגמה מעורבת באסיה • עליות בחוזים על המדדים האמריקאים • התחזקות הדולר נבלמת

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

המסחר בבורסה של תל-אביב התנהל היום (ד') באופן מעורב עם עליות מתונות בלבד תחת הצל הגדול של הטלטלה הביטחונית במזרח התיכון, אבל בסופו דבר התייצבו כל המדדים מלבד הנפט והגז. בניו-יורק הסתיים אמש המסחר ביציבות, כשבאסיה מתנהל הבוקר המסחר במגמה מעורבת. המסחר בחוזים על המדדים האמריקאים מתנהל בעליות.

 

למי שהיה אמש מנותק, נזכיר כי נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אימץ את מדיניות ישראל בנוגע לגרעין האיראני ופרש אמש מהסכם הגרעין שגיבש קודמו. מיד לאחר הודעת הנשיא טראמפ הוכרזה כוננות גבוהה בישראל, ובלילה הותקפו במתקפת מנע טילים איראנים ובסיס איראני בסוריה. ההתקפה מיוחסת בכלי התקשורת הזרים לישראל.

קשה להתעלם מהשלכות ההתפתחויות האחרונות על המסחר בבורסה, ונראה כי נכון לעכשיו האיראנים מכילים את ההתפתחויות, מה שיקל על המסחר בבורסה של תל-אביב. יחד עם זאת, השווקים הפיננסים לא אוהבים טלטלות ביטחוניות, גם אם הן חיוביות לטווח הבינוני ולטווח הארוך, ואכן מאז אמש מתחזק הדולר ונסחר ברמה של 3.62 שקלים. בשוק ההון מעריכים הבוקר כי הדולר עושה את דרכו בבטחה לכיוון ה-3.7 שקלים, נתון שאמנם פועל לטובת היצואנים אך פועל לרעת הציבור הישראלי.

בנק מזרחי טפחות  פרסם אתמול (ג') את הדוחות הכספיים שלו. הבנק דיווח על רווחים של 343 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2018, עלייה של כ-7% לעומת הרבעון המקביל. התשואה על ההון של הבנק עמדה ברבעון זה של 10.3%. תיק האשראי של הבנק הוסיף לצמוח, ובסוף הרבעון הראשון עמד על 183.6 מיליארד שקל, עלייה של 6.1% לעומת הרבעון המקביל ועלייה קלה של 1.3% מתחילת השנה. הבנק יישם ברבעון זה לראשונה את מדיניות הגדלת הדיבידנד ל-40% מרווחי הבנק, והודיע כי יחלק ברבעון זה דיבידנד בגובה של 137 מיליון שקל. 

בתחום המיזוגים והרכישות המשיכה פרוטרום  לרכז עניין, לאחר שהחברה נמכרה בסכום שיא של 7 מיליארד דולר. בעלי המניות באבגול , יצרנית הבדים הלא ארוגים, מנהלים משא-ומתן למכירת מניותיהם לחברה תאילנדית הנמצאת בבעלות הודית. אם המגעים בין הצדדים יסתכמו לכדי עסקה, עשויים שני בעלי המניות המרכזיות באבגול, הקרן הזרה את'מבה (Ethemba) ולאומי פרטנרס (מחזיקים יחד בכ-66% מההון), למכור את השליטה בחברה לפי שווי של כ-1.7-1.5 מיליארד שקל - הגבוה בעשרות אחוזים משווי השוק. אבגול אישרה את המשא-ומתן, אך הדגישה כי הוא טרם הבשיל.

טאואר  וטבע  נסחרו בעליות, זאת על רקע הדוחות הכספיים שפרסמו שתי החברות המרכזיות הללו. טאואר פרסמה דוחות לא מזהירים, בעוד טבע ממשיכה לסבול ממתקפת הגרסאות הגנריות לקופקסון ומרמות חוב גבוהות (שממשיכות לרדת בהתאם לתוכנית האסטרטגית של החברה). נזכיר כי בכירי טבע אמרו במועד פרסום הדוחות, כי אין בכוונת החברה לגייס כסף באמצעות הנפקת מניות נתון שממשיך להעיב על החברה.

לאומי קארד (שבקרוב ייפרד מבעל הבית האפקטיבי - בנק לאומי ) פרסם את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון. הכנסות החברה הסתכמו בכ-314 מיליון שקל וצמחו בכ-9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי עמד על כ-52 מיליון שקל, לעומת כ-44 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2017, המשקף גידול של כ-18% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (זאת בנטרול הוצאה חד-פעמית ברבעון הראשון בשנת 2017 של כ-26 מיליון שקל בגין מענק מיוחד לעובדים בעקבות עסקת מכירת ויזה אירופה).

אופקו עולה אחרי הדוחות ומובילה את מדד 125, על אף פרסום דוחות זהירים. הדוח לרבעון הראשון של 2018 מגיע לאחר דוח שנתי לא מוצלח, שהעיד על ירידה בהכנסות של רשת המעבדות של החברה, וכן על השקה לא מזהירה של שני המוצרים. בעקבות העליות שוויה של אופקו עומד על 6.8 מיליארד שקל. מחיר המניה גבוה ב-7% מאשר לפני הודעתה של החברה כי תימחק מהמסחר בחודש שעבר.