הירידה בהכנסות אופקו נבלמה ברבעון הראשון

הכנסות חברת הביומד ברבעון הראשון של 2018 עמדו על 254 מיליון דולר, גידול של כ-31% לעומת הרבעון הרביעי של 2017, שהיה חלש במיוחד

פיליפ פרוסט בפתיחת המסחר של אופקו / צילום: תמר מצפי
פיליפ פרוסט בפתיחת המסחר של אופקו / צילום: תמר מצפי

חברת הביומד הרב-תחומית האמריקאית אופקו, שבסוף אפריל ביצעה פניית פרסה והודיעה כי החליטה שלא להימחק מהמסחר בבורסת ת"א, פרסמה היום (ד') את הדוח שלה לרבעון הראשון. המשקיעים הישראלים לא נטרו טינה, מסתבר, ומניית אופקו   עולה היום (ד') במסחר על רקע מה שנראה כבלימת ירידת ההכנסות מרשת המעבדות של אופקו, וכן שיפור מסוים בהכנסות משני המוצרים המסומנים כמנועי הצמיחה של החברה - התרופה Rayaldee לטיפול במחסור בוויטמין D בקרב חולי כליות והבדיקה 4Kscore לאבחון רמות אגרסיביות של סרטן הערמונית.

הדוח לרבעון הראשון של 2018 מגיע לאחר דוח שנתי לא מוצלח, שהעיד על ירידה בהכנסות של רשת המעבדות של החברה, וכן על השקה לא מזהירה של שני המוצרים. בעקבות העליות שוויה של אופקו עומד על 6.8 מיליארד שקל. מחיר המניה גבוה ב-7% מאשר לפני הודעתה של החברה כי תימחק מהמסחר בחודש שעבר.

אכזבה ממכירות הטיפול לחולי כליות

הכנסות אופקו ברבעון הראשון של 2018, עמדו על 254 מיליון דולר, ירידה של כ-5% לעומת הרבעון המקביל. מדובר בעלייה של כ-31% לעומת הרבעון הרביעי של 2017, שהיה חלש במיוחד עבור החברה. עם זאת, מאחר שמבט על תוצאות השנים הקודמות לא מעיד על עונתיות, הרי שהעליה בהכנסות לעומת הרבעון הרביעי רומזת שאופקו מצליחה לייצב את פעילות רשת המעבדות האבחוניות שלה, BioReference Labs, אשר אחראית היום לעיקר הכנסותיה (211 מיליון דולר ברבעון הראשון).

ההכנסות מ-Rayaldee ברבעון עמדו על 3.7 מיליון דולר. זה אינו מספר מלהיב עבור תרופה חדשה, בעיקר בהתחשב בכך שהפרסום למוצר עלה 7.3 מיליון דולר, אך עדיין מוקדם להספידו. עם זאת, נכון לעכשיו מדובר באכזבה עבור החברה. מספרים הקשורים למוצר 4Kscore טרם נמסרו. גם מוצר זה זוכה לפרסום מושקע, אשר אמור לתמוך בעקיפין גם בפעילות המעבדות.

בשורה התחתונה, הציגה אופקו הפסד של 43 מיליון דולר, לעומת 34.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. לחברה מזומנים בהיקף של 100 מיליון דולר נכון לסוף הרבעון.

אופקו מפתחת מוצרים חדשים נוספים, ועורכת בימים אלה ניסוי שלב III בהורמון גדילה בשחרור מושהה בילדים (לאחר שהטיפול במבוגרים לא עמד ביעדים), ניסוי שלב II במוצר שנועד לטפל בתופעות הלוואי של גידול שפיר בערמונית (ירידה במסת שריר ועליה במשקל), וכן ניסוי שלב II בתרופה לטיפול בהשמנה וסוכרת. היא מקווה לקבל בתקופה הקרובה אישור שיווק לבדיקה נוספת הקשורה לסרטן הערמונית. כמו כן בכוונת החברה לצאת לניסוי שירחיב את ההתוויה עבור Rayaldee, כדי להגדיל את השוק שלו.