גלנט: "הנשיא טראמפ החזיר את השד האיראני לבקבוק"

לדברי שר השיכון בכנס התאחדות הקבלנים באילת, איראן במצב כלכלי קשה, שרק יחריף בגלל הסנקציות • לגבי שוק הדיור אמר גלנט: "הצלחנו להביא למהלך שפינוי בינוי יהיה כלכלי גם בקריית שמונה"

יואב גלנט / צילום: איל יצהר
יואב גלנט / צילום: איל יצהר

"לא נאפשר לאיראן להתבסס בסוריה ולהקים בה צבא, כך שתיפתח בסוריה חזית שנייה נגד ישראל". כך אמר הבוקר (ה') שר השיכון יואב גלנט בכנס השנתי של התאחדות בוני הארץ באילת. "איראן במצב כלכלי קשה שילך ויחריף בעקבות הסנקציות, ולכן יש על כך ויכוח פנימי קשה בתוך איראן. הנשיא דונלד טראמפ החזיר את השד האיראני לבקבוק והגיע הזמן שזה יקרה. אנחנו מוכנים לכל מהלך. אי אפשר לעשות צפון קוריאה באמצע המזרח התיכון, ולכן לא כדאי לאיים על אזרחי ישראל. אני לא יכול להבטיח לאף אחד שאנחנו חיים בשווייץ, אבל יש קבינט שמחזיק מושכות בצורה אחראית ושקולה ויש גם ראש ממשלה שמנווט את הדברים בצורה נכונה וטובה".

גלנט התייחס גם לסוגיה הפלסטינית במציאות הנוכחית וציין כי "זאת לא פעם ראשונה שהפלסטינים ינסו לעורר פרובוקציה. מאחר וכיפת ברזל לא מאפשרת ירי לישראל, ולחדור מהים קשה, הפלסטינים מחפשים כל הזמן דרך למשוך תשומת לב בינלאומית. הם מחפשים במכוון נערים שדמם יישפך ויביא למהלכים נגד ישראל. לחיים של ילד פלסטיני בעזה אין ערך בעיני העולם הערבי, אלא אם חייל ישראלי הורג אותו. לכן אנחנו קובעים בהגדרה שהפלסטינים לא יוכלו לעבור את הגדר, במחיר המינימלי לפלסטינים. אנחנו חיים במעגל הזה 100 שנה. ההצעה שלנו לפתור את הסכסוך בדרכים שלום, נתקלה תמיד בסירוב מצד הפלסטינים שבחרו לפעול בדרכי טרור, אנחנו היינו גוברים עליהם, והם היו בוכים על הניצחון שלנו, וזה חוזר חלילה שוב ושוב עד היום. אנחנו באים בידיים נקיות והפלסטינים אומרים על הכל לא".

בהתייחס לשוק הדיור ציין גלנט כי "כשנכנסתי לתפקיד מחירי הדיור עלו פי 2 במשך עשור ואת המצב הזה הצלחנו לבלום. בזכות היוזמה שלנו להקצות קרקע משלימה לפרויקטים של פינוי-בינוי, יהיה כלכלי עכשיו לעשות פינוי בינוי בכל הארץ. גם בקריית שמונה". בהתייחס לנושא הרווחיות של הקבלנים ציין גלנט כי "אני לא רוצה שיהיה אף קבלן רעב, אבל אני גם דואג שהקבלנים לא יהיו שמנים מידי".