פירוק יורוקום: פעילות פנסוניק בחברה תימכר לקבוצת ברימאג

תרכוש את הפעילות בתמורה ל-2.2 מיליון שקל ותמלוגים על בסיס מכירות עתידיות, ותקלוט 6 מעובדי החברה

משפט פירוק יורוקום / צילום: שלומי יוסף
משפט פירוק יורוקום / צילום: שלומי יוסף

נמשך הפירוק של קבוצת יורוקום: נאמני הקבוצה הגישו היום בקשה דחופה לבית המשפט המחוזי בת"א לאישור מכר חלק מפעילויות של יורוקום דיגיטלית לחברת ברימאג. ברימאג היא בשליטת שאול זילברשטיין, בעל השליטה בטרקלין חשמל.

ברימאג תרכוש את פעילות המכירות של מוצרי פנסוניק בתחום מוצרי החשמל הביתיים תמורת 2.2 מיליון שקל, וכן בתמורה לתמלוגים שיחושבו מסכום עלות הרכישות השנתיות שברימאג תבצע מפנסוניק במשך תקופה של שנתיים. התמלוגים יעמדו על 0.5-2% מעלות הרכישה (תלוי בסוג המוצר). כמו כן, ברימאג התחייבה להציע לעד 6 עובדים מתוך עובדי החברה להישאר בעבודתם לפי שיקול דעתה.

הנאמנים בהקפאת הליכים של קבוצת יורוקום הם עו"ד ירון אלכאוי ממשרד גורניצקי המייצג את בנק הפועלים, עו"ד יניב אזרן ממשרד ב. לוינבוק ושות' המייצג את הבנק הבינלאומי, ועו"ד איל אייכל ממשרד יגאל ארנון המייצג את בנק דיסקונט.

הנאמנים הבהירו בבקשתם לאישור המכר, כי הצעת ברימאג לא מקיפה את כלל הפעילות המסחרית של יורוקום דיגיטלית עם פנסוניק (למשל, אינה כוללת את פעילות המחשבים והמרכזיות), וכי בכוונת הנאמנים להמשיך ולפעול על מנת למצוא גם לפעילויות הנוספות רוכשים.
עוד עולה מהבקשה לבית המשפט, כי גם חברת גטר התעניינה ברכישת הפעילות של פנסוניק ואף הגישה הצעה, אולם פנסוניק העולמית הבהירה שהיא מעדיפה שהרוכש יהיה ברימאג.