מחר: הוועדה לבחירת נציב שירות המדינה תוקם מחדש

לאחר פסילת הנציבה עפרה ברכה שאושרה על ידי נתניהו לא נמצאה ועדת איתור חדשה • הגוף המפקח יהיה הלשכה המשפטית במשרד ראש הממשלה

עפרה ברכה / מתוך פייסבוק
עפרה ברכה / מתוך פייסבוק

ממשלת ישראל תאשר מחר (א') הצעת החלטה להקים מחדש את הוועדה למינוי נציב/ת שירות המדינה. הגוף שיפקח על מינוי נציגי הציבור בוועדה יהיה הלשכה המשפטית במשרד ראש הממשלה.

נציב שירות המדינה הקודם, משה דיין, סיים לפני יותר משנה את תפקידו ומאז מכהן בתפקיד סגנו, אהוד פרוואר. במהלך השנה החולפת בזבזה הממשלה זמן בתפירת ועדות איתור כדי שיביאו לאישור נציבת שירות המדינה שנבחרה על ידי ראש הממשלה נתניהו, עפרה ברכה בכירה במשרד הפנים. עתירה של עו"ד רפי נץ צנגוט הביאה לפסילת ההליך, שכן נציגי הציבור בוועדת האיתור נבחרו שמית ולא אקראית לפי החוק. לפני מספר ימים החליט בג"ץ לאפשר לממשלה להשלים את התהליך, וזאת לפי הודעת פרקליטות מדינה (מח' בג"צים) במענה לעתירה.

לכן, מחר בבוקר תאשר הממשלה את ההליך מן ההתחלה, כמעט.

השופט שיעמוד בראש הועדה יהיה חנן אפרתי, אך שני נציגי הציבור יבחרו באופן אקראי מתוך רשימה. "בעקבות פסק הדין מובאת ההחלטה לאישור הממשלה", נאמר בהצעת החלטה שתונח בפני שרי הממשלה מחר בבוקר. "יובהר כי בשל העובדה שמדובר בוועדת מינויים מיוחדת, שיבוץ נציג הציבור לא יעשה על ידי נציב שירות המדינה, כאמור בנוהל, אלא על ידי הלשכה המשפטית במשרד ראש הממשלה".