לא רק זכייה, גם שיא צפייה: רייטינג של 35% לאירוויזיון ב"כאן"

גמר האירוויזיון שבו זכתה נטע ברזילי הפך למשדר הנצפה ביותר מאז פיצול ערוץ 2 בנובמבר עם 35% צפייה בקרב משקי-בית יהודיים ולמעלה ממיליון צופים בכלל האוכלוסייה • ברגע ביצוע השיר עמד הרייטינג על 47.9% וכמעט מיליון וחצי צופים

נטע ברזילי באירוויזיון בפורטוגל \ צילום: רויטרס
נטע ברזילי באירוויזיון בפורטוגל \ צילום: רויטרס

משדר גמר אירוויזיון 2018, ששודר אמש בתאגיד השידור "כאן", הפך למשדר הנצפה ביותר בטלוויזיה הישראלית כולה מאז פוצל ערוץ 2 בנובמבר, והדיח מראש הרשימה הזאת את פרק הפתיחה של "האח הגדול" שכבש אותה רק בשבוע שעבר. הרייטינג הממוצע שהניב המשדר עמד על 35% בקרב בתי-אב יהודיים ועל 1.05 מיליון צופים בכלל האוכלוסייה. בזמן השיר של נטע ברזילי, בשעה 23:51, נצמדו למסך ב-47.9% ממשקי-הבית, והצפייה בקרב כלל האוכלוסייה הסתכמה ב-1.48 מיליון איש.

על-פי נתוני התאגיד, הרייטינג של המשדר מהווה נקודת ציון לא רק ביחס לתקופה הנוכחית של הטלוויזיה הישראלית, אלא גם שיא צפייה בגמר אירוויזיון מאז 2005. גם משדר חצי גמר האירוויזיון בהשתתפות ברזילי מוקדם יותר בשבוע שעבר, רשם נתון גבוה מאוד. כך שבסיום השבוע הזה התאגיד ניצב לראשונה עם שתי תוכניות בעשירייה, במקומות הראשון והשלישי.

מעבר לאירוויזיון, זה היה כמובן השבוע של האח הגדול של רשת, כשהתוכנית השנייה בעונה רשמה גם היא נתון גבוה מאוד של 26% (מקום שני), והתוכנית השלישית - ששובצה מול "ארץ נהדרת" וגמר הגביע בכדורגל - כבר איבדה גובה ל-19% (מקום רביעי). אלה גם שני המשדרים היחידים שמכניסה רשת לעשירייה.

מול שתי המפלצות של האירוויזיון ו"האח הגדול", קשת, באורח לא אופייני, מסתפקת במקום החמישי ומטה, אך כל 6 התוכניות שנמצאות שם - ובראשן גמר "בייק אוף" - שייכות לה. קשת גם מצליחה להוביל את ממוצע הפריים-הטיים השבועי (20:00 עד 23:00) גם בסיומו של השבוע הזה עם 11.3%, מול 10.4% לרשת ו-6.1% לערוץ 10.

התוכנית הנצפית ביותר בערוץ 10 היא שוב הסדרה של רביב דרוקר, "הקברניטים", שהפעם יורדת מעט ל-7.5%. "גב האומה", ששודרה אמש, רשמה 7.4%.

רייטינג
 רייטינג