חברי הוועדים בנמל אשדוד וחיפה לבהימ"ש: ותר על הקנסות

חברי הוועדים צפויים לבקש את מחיקת הקנסות בדיון שנקבע ליום שלישי הקרוב • חברי הוועד בנמל חיפה חויבו לשלם הוצאות משפט בסף 20 אלף שקל ואילו חברי הוועד באשדוד חויבו לשלם 50 אלף שקל כל אחד ו-30 אלף שקל לחברת נמל אשדוד • המדינה צפויה לבקש להגדיל את הקנסות

נמל אשדוד / צילום: איל יצהר
נמל אשדוד / צילום: איל יצהר

חברי הוועדים בנמל אשדוד ובנמל חיפה מתכוונים לבקש מבית הדין הארצי לעבודה לוותר להם על הקנסות, שהטיל עליהם בגין אי התייצבותם לדיון. הבקשה תישמע בדיון ההמשך שנקבע ליום שלישי השבוע. המדינה צפויה לבקש להגדיל את הקנסות על חברי הוועדים.

על-פי ההחלטה שקיבל בית הדין שלשום חויבו כל אחד מחברי הוועדים בנמל חיפה לשלם הוצאות משפט בסך 20 אלף שקל מחציתם למדינה ומחציתם לחברת נמל חיפה. חברי הוועדים בנמל אשדוד חויבו לשלם למדינה 50 אלף שקל כל אחד ו-30 אלף שקל לחברת נמל אשדוד. שלושת השופטים בראשות סגן הנשיאה אילן איטח נימקו את סכום המוגדל שהטילו על חברי הוועדים באשדוד ב"מאמצים שהשקיעה משטרת ישראל באיתורם" - מאמצים שלא נשאו פרי. בנוסף החליטו השופטים להטיל על חברי הוועדים באשדוד קנס נוסף בגובה 50 אלף שקל לכל חבר וועד אם לא יתייצבו לדיון ההמשך מחרתיים ואיימו כי יחריפו עוד הסנקציות וירדו לנכסיהפ הפרטיים - אם יתמידו בביזיון בית הדין.