ליצמן: למנוע חילול שבת באירועי האירוויזיון בישראל במאי 2019

כתב לשר התקשורת איוב קרא, לשרת התרבות מירי רגב ולשר התיירות יריב לוין: "בשם מאות אלפי יהודים אשר שמירת יום השבת קרובה לליבם, אני פונה אליכם, כבר בשלב מוקדם זה, טרם נקבעו ההפקה וכל שאר פרטי האירוע המתוכנן, להקפיד שהדבר לא ייפגע בקדושת השבת"

יעקב ליצמן / צלם: תמר מצפי
יעקב ליצמן / צלם: תמר מצפי

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, פתח במהלך פוליטי למנוע חילול שבת באירועי האירוויזיון הצפוי להתקיים בישראל במאי 2019. ליצמן פנה היום (ב') במכתב לשר התקשורת איוב קרא, לשרת התרבות מירי רגב ולשר התיירות יריב לוין, כדי למנוע מראש את ההתרחשויות תוך פגיעה בשבת

"בימים האחרונים הובא לידיעת הציבור תכנון של אירוע זמר בינלאומי (אירוויזיון), שככל הנראה ייערך בישראל בעוד כשנה, ויש שמציעים לקיימו בעיר ירושלים", כתב ליצמן.

"בשם מאות אלפי אזרחים, יהודים מכל האוכלוסיות והמגזרים, אשר שמירת יום השבת קרובה לליבם, אני פונה אליכם, כבר בשלב מוקדם זה, טרם נקבעו ההפקה וכל שאר פרטי האירוע המתוכנן, להקפיד שהדבר לא ייפגע בקדושת השבת ולפעול בכל דרך למניעת חילול שבת חלילה וחס, כפי שמחייב החוק והסטטוס-קוו". 

יצוין כי במהלך שבוע האירועים של האירוויזיון, כולל תחרויות חצי-הגמר, נזקקים המארגנים למספר ערבים פנויים, כלומר אינם יכולים לקיים את כל ההפקה רק במהלך השבוע.

ליצמן לא מציין במכתבו אם דרישתו היא רק לגבי העיר ירושלים או בכלל.