לאחר 3 שעות בביה"ד לעבודה: הסכמות בנמלים

המדינה, הנהלות הנמלים באשדוד וחיפה, ההסתדרות והוועדים בנמלים להסכמות: הצדדים ייכנסו למו"מ רצוף ומרתוני ל-18 יום החל מ-22 במאי וידווחו על התקדמות המו"מ ב-28 במאי • ניסנקורן: "אעשה הכול להביא להסכמות שיביאו ביטחון לעובדים בהסכמת המדינה"

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן / צילום: שלומי יוסף
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן / צילום: שלומי יוסף

אחרי כ-3 שעות של דיונים בין הצדדים, בחסות בית הדין הארצי לעבודה, הגיעו המדינה, הנהלות נמל אשדוד ונמל חיפה, ההסתדרות והוועדים בנמלים להסכמות:

הצדדים ייכנסו למשא-ומתן רצוף ומרתוני ל-18 יום החל מה-22 במאי וידווחו על ההתקדמות במשא-ומתן ב-28 במאי בשעה 17:00.

בהסכמות נאמר כי בית הדין מצפה כי במהלך ימי המשא-ומתן התפוקות התפעוליות בנמלים יישמרו ואף יעלו. בהמלצת בית הדין, קליטת העובדים החדשים בנמל אשדוד תידחה ב-18 ימים, במהלכם יתנהל המשא-ומתן. בנושא הקנסות שנפסקו נגד הוועדים יתקיים דיון במועד שייקבע על-ידי בית הדין.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מסר: "ניכנס למשא-ומתן אינטנסיבי החל מיום שלישי הקרוב, משא-ומתן יומיומי במקום שייקבע, ונעשה במשך 18 ימים את כל מה שצריך כדי לסיים את הסאגה. אני כיו"ר הסתדרות אהיה שם כל יום, אני אעשה את הכול להביא להסכמות שיביאו ביטחון לעובדים בהסכמת המדינה.

"חוסר הוודאות בנמלים מחייב את כולם להגיע להסכמות, ועל כולנו לקבל הכרעות בזמן אמת. דרכי היא להגיע להסכמה כי היא טובה יותר ממלחמה. אם אני אגיע למסקנה שהנושא הזה לא מצליח להגיע לפתרון, אני בעצמי אגיש את הבקשה לקבל את זכות השביתה".

יו"ר דירקטוריון חברת נמל חיפה אמר בדיון הערב בבית הדין כי "נמל חיפה יירתם למשא-ומתן באופן מלא כפי שעשה עד עתה, עד שייצא עשן לבן. למרות שישנם פערים בחלק מהנושאים, אני סמוך ובטוח שהנושאים ייפתרו, וזאת בתנאי שכל הצדדים יגיעו למשא-ומתן בנפש חפצה ובראייה פרגמטית".