כמה דירות יקבלו הדיירים בפרויקט תמ"א בתל-אביב?

הבניין הישן ייהרס, ובמקומו ייבנה בניין חדש בן 7 קומות שיכלול 14 דירות • בעלי הדירות יקבלו דירה חדשה בבניין החדש ובנוסף יקבלו דירות חדשות בשטח 80 מ"ר בממוצע עם תוספת מרפסת בשטח 8 מ"ר • החברה תישא בעלויות ההובלות של הדיירים ובדמי שכירות למשך כל תקופת הבנייה

בנייה  / צילום: תמר מצפי
בנייה / צילום: תמר מצפי

סיפור בעלי הדירות

שרה ראובן, בעלת דירה בבניין, מספרת כי במקרה של הבניין ברחוב הורודצקי, הדיירים בחרו להתקדם עם מכרז ליזמים: "אנחנו לא מנסים לקדם הפרויקט הרבה שנים. קודם כל הייתה הסכמה בין כולנו בבניין, ואז פנינו לעורך דין שימצא לנו את היזם הנכון. עשינו מכרז, ובסופו של דבר בחרנו את החברה הנוכחית. היו רק שתי הצעות, ובסוף החברה הנוספת ויתרה על הפרויקט. אני ניסיתי לקדם פרויקט בבניין הקודם שגרתי בו, וזה לא הלך כי לא הייתה הסכמה בין הדיירים לגבי סוג הפרויקט. הבעיה היא שחלק מהאנשים לא מבינים ההבדל בין תמ"א 1 לתמ"א 2 ולפינוי-בינוי. מאוד קשה להסביר, ולאנשים אין סבלנות".

התמורה ליזם

הבניין הישן ייהרס ובמקומו ייבנה בניין חדש בן 7 קומות שיכלול 14 דירות, שמהן יוכל היזם למכור 8 דירות. מדובר בדירות 3, 4 ו-5 חדרים ודירת-גג. לכל דירה חניה.

התמורה לבעלי הדירות

בעלי הדירות יקבלו דירה חדשה בבניין החדש. בבניין החדש תהיה מעלית וחניון תת-קרקעי בן שתי קומות. בנוסף, הדיירים יקבלו דירות חדשות בשטח 80 מ"ר בממוצע (בדומה לשטח הדירה הישנה), שתי קומות מעל מיקום הדירה הנוכחית בבניין הישן, עם תוספת מרפסת בשטח 8 מ"ר.

פינוי הדיירים

עם קבלת היתר הבנייה הדיירים יפנו את דירותיהם הישנות, והחברה תישא בעלויות ההובלות של הדיירים ובדמי שכירות למשך כל תקופת הבנייה. דמי השכירות החודשיים צפויים לעמוד על כ-5,000 שקל.

לו"ז צפוי

כל הדיירים חתמו על ההסכם. היתר בנייה צפוי להתקבל בתוך כמה חודשים. משך הבנייה הצפוי הוא 18-24 חודשים.

מיקום מדויק: רחוב הורודצקי 3, במזרח תל-אביב

המצב הקיים: בניין ישן בן שתי קומות מעל קומת עמודים ובו 6 דירות בשטח ממוצע של 80 מ"ר. בבניין אין מעלית ואין חניות.

ניהול הפרויקט: ת.בן-ארי יזום וניהול

היזם וקבלן הביצוע: גרופית הנדסה אזרחית ועבודות ציבוריות

עו"ד היזם: משרד זיו גרומן ושות'

אדריכל: מיכל יוקלה, "מיא אדריכלים"

עו"ד הדיירים: משרד הרטבי בורנשטיין בסון

הורודצקי .3 תל אביב/ צילום: איל יצהר, הדמיה: סטודיו מיא, מיכל יוקלה אדריכלים
 הורודצקי .3 תל אביב/ צילום: איל יצהר, הדמיה: סטודיו מיא, מיכל יוקלה אדריכלים