צפו: נחשף הבור השחור ששאב מיליארדי שקלים מכספי הציבור

לא שר האוצר, לא ראש אגף התקציבים, לא הממונה על השכר - אף אחד לא ידע בדיוק מי מקבל מה וכמה • צה"ל חושף לראשונה בהיסטוריה את פרטי הפנסיה של אנשי הקבע, שנחשבו עד היום בגדר סוד צבאי שמור

לראשונה בהיסטוריה, צה"ל העביר למשרד האוצר את כל נתוני עלויות השכר והפנסיה של אנשי הקבע. כן, כן, מה ששמעתם. עד היום, זה היה ממש סוד צבאי שמור. עד כדי כך שהחשב הכללי של מדינת ישראל כתב בדוח הכספי של המדינה שאין לו מושג כמה צפויה לעלות הפנסיה של אנשי הקבע בצה"ל.

הכל בגלל סידור אחד מיוחד שיש רק בצבא וקוראים לו "פנסיית גישור".

מאז שנת 2004 זכאים אנשי הקבע בצה"ל לפנסיה צוברת, כמו שאר עובדי המדינה. מה שאומר שהם יתחילו לקבל את הפנסיה בגיל 67 לגברים ו-62 לנשים. הבעיה שגיל הפרישה מצה"ל הוא 40 וקצת - ומה יעשו הפורשים בינתיים? בשביל זה בדיוק המציאו את פנסיית הגישור, פנסיה שהמדינה משלמת מהתקציב שלה מיום הפרישה מצה"ל ועד שהפנסיה הרגילה מתחילה להיכנס. לפי אחד האומדנים, החבילה הזאת שווה 1.3 מיליון שקל לכל איש קבע בממוצע.

אבל זה לא הסוף. מתברר שבצבא לא רצו לגלות לאוצר כמה קצינים ונגדים אמורים לפרוש מצה"ל בשנים הקרובות ובאילו דרגות - וכך האוצר לא היה יכול לדעת כמה כסף הסידור הזה יעלה לו.

אז עכשיו יש נתונים, אבל כדי שלסיפור הזה יהיה באמת סוף טוב, צה"ל צריך להסכים שישב אצלו באופן קבוע חשב של האוצר, שיידע בדיוק כמה משלמים, למי ומתי. ואם גם זה יקרה אז כל מה שנותר לנו הוא לשלוח את הפרחים לצה"ל, עלינו.