מיעוט מתמודדים על תפקיד יו"ר מפעל הפיס מחשש למכרז תפור

הוועדה תתכנס היום לאחר שמועד הגשת השמות אמור היה להסתיים לפני כשבועיים • "גלובס" ביקש את הקריטריונים אך סורב

ועדת האיתור למינוי יו"ר מפעל הפיס תתכנס היום (ג') בתל-אביב לסבב ראיונות עם מספר בכירים שהגישו מועמדותם לתפקיד. מבין 18 מועמדים שניגשו, רק מספר מצומצם זומנו לשלב הראיונות האישיים ומביניהם יבחר מועמד אחד, או שהוועדה תגיש לראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון שמות של 2-3 מועמדים סופיים.

משרד האוצר אינו מפרסם את שמות המועמדים שפנו לועדת האיתור, אך ל"גלובס" נודעו מספר שמות, למעט יצחקי: מנכ"לית דיסקונט לשעבר לינדה בן ששון, ראש עירית כרמיאל עדי אלדר, שר העבודה והרווחה לשעבר רענן כהן ונשיא גולן טלקום אורן מוסט. יחד עם זאת, יצוין שמספר מן המועמדים בעלי הכישורים הגבוהים ביותר חוששים שמדובר בוועדה שתפעל על פי החוק רק על מנת להגיע בסופו של דבר למועמד הרצוי להם מלכתחילה.

לפני מספר חודשים פורסם בכלי התקשורת שאביגדור יצחקי עזב את תפקידו בכיו"ר מטה הדיור במשרד האוצר כדי להתמנות לתפקיד יו"ר מפעל הפיס, אך לאחר מכן החלו במפעל הפיס בקיום ההליך התקין של ועדת איתור ליו"ר מפעל הפיס הבא. הדבר עורר חששות של מועמדים פוטנציאלים כי מדובר בהליך תפור מראש, וכך בשל הפרסומים כאילו יצחקי הוא היו"ר הבא, מספר הפונים לתפקיד היה נמוך מאוד.

בראש ועדת האיתור עומד מנכל משרד האוצר שי באב"ד ובנוסף אליו יושבים בוועדה, היועץ המשפטי של משרד האוצר עו"ד אסי מסינג, מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר, מנכ"ל משרד הכלכלה לשעבר עמית לנג והמשנה לנגידת בנק ישראל פרופ׳ נדין טרכטנברג.

בשלב ראשון הגישו שמותיהם רק גברים. על כן, מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, אוה מדז'יבוז, פנתה ביזמתה לועדת האיתור והוסיפה שמות של נשים המתאימות לעמוד בראש הגוף.

מועד הגשת השמות אמור היה להסתיים לפני כשבועיים, אך לאחר אותו המועד הודיעה ועדת האיתור שנפלה טעות במועד האחרון וניתנה הארכה של שבוע להגשת שמות נוספים.

"גלובס" פנה למשרד האוצר בבקשה לקבל את טבלת הניקוד, כלומר הקריטריונים על פיהם ידורגו המועמדים השונים לפני שתתקבל ההחלטה - ומשרד האוצר סירב למסור את המידע. לדבריהם, מדובר הניקוד/הקריטריונים הינם ייחודים לוועדה המסוימת הזו ולכן לא ניתן למסור אותם. בנוסף סירב משרד האוצר למסור את שמות 18 האנשים שהגישו מועמדות לתפקיד "מטעמים של צנעת הפרט".